אחרי שגובשו ההסכמים הקואליציוניים עם רוב השותפות וההודעה "עלה בידי" נמסרה לנשיא המדינה יצחק הרצוג, והרכבת הממשלה נכנסת ליישורת האחרונה, תא"ל (מיל') צביקה פוגל, חבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית, שוחח היום (ראשון) עם יואב מינץ ב-104.5FM והציג מה לדעתו יהיו הפעולות הראשונות שהמשרד לבטחון לאומי, סיפר על הרחבת ההתיישבות היהודית בנגב ובגליל וציין איזה תפקיד הוא מצפה לקבל.

בפתח השיחה, פוגל נשאל: "בהנחה שהממשלה תושבע ביום חמישי, מה יהיו הפעולות הראשונות שהמשרד לבטחון לאומי יבצע?". על כך, הוא ענה כי "אין לי ספק שיש שלושה נושאים שצריך לתת עליהם את מיקוד העשייה. הדבר הראשון זה להחזיר את הביטחון האישי לכל תושב במדינת ישראל. אנחנו הרי יודעים שתחושת הביטחון האישי ירודה ביותר, ובמקומות מסוימים ממש לא קיימת".

הוא המשיך: "הדבר השני זה כל הנושא של המשילות בנגב. אנחנו יודעים מה קורה שם וחייבים לעצור את זה. אני שומע על כך הרבה תכניות, והתוצאות לא טובות. נצטרך לשבת ולמצוא פתרונות אחרים יצירתיים, כי אי אפשר לחזור על אותם פתרונות כל הזמן ולקוות שהתוצאה תהיה שונה".

"הדבר השלישי במשותף עם המשרד לפיתוח הנגב והגליל - להרחיב את ההתיישבות היהודית בגליל ולפתח את ההתיישבות היהודית בנגב, זה משהו שחרטנו על דגלנו וזה קשור לנושאים הקודמים שדיברתי איתך, אבל אי אפשר לעשות את כל בלי להגדיל את התיישבות ולפתוח אפשרויות נוספות לילדינו לנכדינו", אמר.

הוא הסביר כי "חלק ממשבר הדיור שכל כך הרבה מדברים עליו, נפתור באמצעות תנאים יותר טובים לילדים שלנו שמשתחררים משירות צבאי, לקבל אדמות בחינם כדי שיוכלו לחיות שם. דבר שני שצריך לעשות כדי להשלים את התמונה, לייצר מקומות עבודה וחינוך".

פוגל ציין כי הוא מאוד רוצה, ולטענתו מקורות יעידו שיקבל, את הוועדה לבטחון לאומי. "אני רוצה להשלים את המשימות הלא פשוטות שלקח על עצמו איתמר בן גביר במשרד לביטחון לאומי. אני אנסה לעזור לו משם בכל דרך ולפקח גם על עבודת משרדו וגם על אלה שכפופים לו, אלה ששייכים למשרד לביטחון לאומי. אני מקווה שזה יעלה בידי".

פוגל סיפר: "אני חייב לומר לך אני יושב בימים אלה בוועדה המיוחדת שדנה בפקודת המשטרה, ואני אומר לך משהו באופן אישי: אני החמאתי שם במהלך השבועיים האחרונים לכל הפורום המקצועי, בעיקר הפורום המשפטי, ואני חייב לומר לך שחטפתי סטירת לחי. הייתי בטוח שהם מאד מקצועיים נקיים מפניות פוליטיות".

"אתה יודע מה הבשורה הפוליטית שקיבלתי בשבוע שעבר? אני לא יכול להמשיך ולהתנדב להיות ביחידת חילוץ גולן כי זה עומד בניגוד ענינים לתפקידי בכנסת. פיקדתי על היחידה 13 שנים, אתה מבין? אני לא יכול להציל חיים כי זה עומד בניגוד לעיסוקי בכנסת, זה פשוט בלתי אפשרי", הוא אמר.