ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) התראיינה היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחסה לאמרה השנויה במחלוקת של חברתה למפלגה, אורית סטרוק, שאמרה כי "כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת שירות - אסור לכפות על רופא לתת שירות אם זה נוגד את אמונתו הדתית". כמו כן, התייחסה ח"כ וולדיגר לאמרתו של ח"כ רוטמן שטען כי לפי חוק האפליה יוכל בעל מלון דתי לבחור שלא לארח להט"ב.

נתניהו גינה את דבריה של סטרוק; לפיד תקף: "מוביל אותנו למדינת הלכה חשוכה"
יו"ר ההסתדרות הרפואית עונה לסטרוק: "אף אדם או חוק לא ישנו את שבועת הרופא"

"בוודאי שאני נגד אפליה, לא של דת, לא של מין, לא של גזע. אני נגד אפליה בכלל, ובוודאי לא בנושאים של רפואה ושירותים חיוניים", אמרה ח"כ וולדיגר בפתח דבריה, "אני בטוחה שגם רוטמן וגם סטרוק חושבים בדיוק כמוני. הנקודה פה זה באמת האיזון בין חופש העיסוק, בין הדמוקרטיה, בין האפשרות לדבר על כל דבר, לבין אפליה - איפה עובר הגבול, ולפעמים הגבול הוא לא כל כך ברור".

"הדוגמה שאני שמעתי אותה, זה אותו בעל דפוס - אדם עם אג'נדה מאוד ברורה שהוא בעד מדינת כל אזרחיה ובעד נישואי תערובת ובעד כל מה שאתה לא רוצה, ופתאום בא בן אדם ואומר לו, 'אני רוצה שתדפיס לי עכשיו פלאייר'. בעל העסק חייב, הוא לא חייב? אם יש עוד בתי דפוס באזור במחירים סבירים, האם צריך לאלץ את אותו בעל בית דפוס פרטי לגמרי, ולהדפיס את הפלאיירים האלה שהם נוגדים את השקפת עולמו או לא?. אני חושבת שיש הבדל בין שירות ציבורי וכללי וזרוע ארוכה של המדינה, שבו ברור שאסור להפלות", הוסיפה.

"לגבי מלונות, אני אישית חושבת שמלון לא יכול לסרב לדבר כזה. זאת לדעתי אמירה בעלמא, כי איך תוכיח? יש לי שני בנים. הם רוצים ללכת עכשיו לשכור מלון לטייל בגליל, הם לא דומים אחד לשני, הם לא נראים אחים - אז מישהו ישאל אותם אם הם להט"ב או לא? נו באמת. לא צריך לעורר פה מהומה על מאומה", ציינה חברת הכנסת מהציונות הדתית.

"מזכירה שכל חוק שמגיע לחקיקה, אחר כך הוא עובר בוועדה ויושבים, מדייקים אותו ודנים בו, ואפשר על כל קוצו של יוד להתווכח על הנושא הזה", אמרה ח"כ וולדיגר, "אני חושבת שבשורה התחתונה, אנחנו מסכימים במובן הזה, שאפליה, ברור שאסור שתהיה, וכאשר מדובר בחופש העיסוק צריך למצוא את המינון הנכון בין אפליה בוטה שהיא פשוט פסולה לחלוטין ואין מחלוקת עליה - לבין איפה המקום שבו יש חופש עיסוק וחופש הבעת דעה".

לסיום התייחסה לדבריה של ח"כ סטרוק וציינה כי "אורית תפרשן את עצמה. היא גם כתבה הבהרה על הדברים שלה והסבירה שמדובר, לא במטופל, אלא בטיפול. היא דיברה לדוגמה על טיפול של נניח לצורך העניין המתת חסד. אם המועצה הדתית לא מאפשרת לו לעשות את הדבר הזה. בכל מקרה אני לא רואה שום בעיה הלכתית בלטפל באדם שגרם עוול לבן אדם אחר. לא נתקלתי, לא שמעתי, בכל חיי לא נתקלתי ברופא שאמר, 'רגע, אני לא רוצה לטפל בדבר זה או אחר כי ככה וככה וככה. זה לא רלוונטי'".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM