הליכוד הודיע היום (ראשון) בעניין סעיף הגזענות בהסכמים הקואליציוניים עם עוצמה יהודית, כי יו"ר המפלגה בנימין נתניהו צפוי לבטל את הסעיף ויעביר חוק חדש שלדברי הליכוד יסייע ב"מלחמה בגזענות ובטרור".

עושים לכם סדר לקראת הקמת הממשלה: מה קיבלו השותפים של נתניהו?
"איפה חופש הפרט?": בן גביר תומך בסעיף שיאפשר לבתי עסק להפלות לקוחות

"סעיף 7א׳ לחוק יסוד הכנסת לא מנע התמודדות לכנסת של תומכי טרור וגזענים. לכן נתניהו מתכוון לבטל את הסעיף ובמקביל להביא חוק חדש למלחמה בגזענות ובטרור שיבטיח אכיפה שיוויונית ואפקטיבית ליהודים וערבים כאחד", נמסר מהליכוד.

מנגד, נראה כי בעוצמה יהודית הופתעו מהבשורה על החוק. "אנחנו רגילים שסיכום זה סיכום ומילה זו מילה וחשוב לשמור על עקרון זה כדי להביא לממשלה יציבה. החוק החדש שהליכוד עדכן כי בכוונתו להביא לא הובא לידיעתנו ואנו כמובן פתוחים לשמוע איך נסלק מהכנסת את טיבי עודה ועופר כסיף. מטרת ביטול 7 א - עילת גזענות היא להפסיק את העוול שעושים רק כלפי יהודים ( יזבק, זועבי, בשארה לא נפסלו). אם הליכוד ירצה הצעת חוק חדשה נשמח לשיח. גם אנחנו לא רוצים גזענות בכנסת ישראל אבל גם לא רוצים הפליה ורדיפה רק נגד יהודים בעוד שונאי ישראל כמו איימן עודה מתמודדים לכנסת", נמסר מטעם המפלגה.

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, בהסכמים הקואליציוניים בין מפלגת עוצמה יהודית לליכוד הוחלט על ביטול הסעיף שמונע התמודדות לכנסת ממי ששולל את ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית או מסית לגזענות. הנימוק של עוצמה יהודית לבקשתם לכלול את ביטול הסעיף כחלק מההסכמים הקואלציונים היא משום שהוא הופעל עד כה "באופן לא שוויוני רק כלפי הימין". למעשה מדובר בהחלטה שנועדה לסלול את דרכם של מיכאל בן ארי, בנצי גופשטיין וברוך מרזל אל הכנסת.

כמו כן, ראש הממשלה יאיר לפיד צייץ בחשבון הטוויטר שלו עקיצה לעבר הצעת החוק החלופית של הליכוד וסעיף הגזענות, וצייץ כי "אני מסכים עם הליכוד שהסעיף הנוכחי לא מנע מגזענים ותומכי טרור להיות בכנסת, בן גביר למשל".