הנשיא יצחק הרצוג התייחס הערב (ראשון) באופן חריג לסערות הפוליטיות האחרונות וכתב: "מצב שבו אזרחיות ואזרחים בישראל חשים מאויימים בשל זהותם או אמונתם חותר תחת ערכי היסוד הדמוקרטיים והמוסריים של מדינת ישראל. האמירות הגזעניות שנשמעות בימים האחרונים נגד קהילת הלהט״ב ובכלל נגד מגזרים וציבורים שונים – מדאיגות ומטרידות אותי מאד".

יו"ר ההסתדרות הרפואית עונה לסטרוק: "אף אדם או חוק לא ישנו את שבועת הרופא"
ביקורת במפלגתם של סטרוק ורוטמן על דבריהם: "נגד כל סוג של אפליה"

מדינת ישראל תקיים שויון זכויו​ת חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה - בלי הבדל דת, גזע ומין, כך נכתב במגילת העצמאות ועל כולנו לשמור על כך בכל מחיר וללא פשרות. כל פגיעה בערכי היסוד הללו מסוכנת לעצם חיינו וקיומנו כעם וכמדינה. אני מגנה כל אמירה שמהווה בסיס להדרה או כל תופעה המאפשרת אפליה. אני פועל ואפעל בכל כוחי כנשיא המדינה על מנת למנוע פגיעה בחלקים ואוכלוסיות שונות בציבור", כתב. 

דבריו של הנשיא מתייחסים בין היתר לסערה שחולל תיקון חוק האפליה באופן שיאפשר לכל בית עסק פרטי להימנע מלספק שירות או מוצר בשל "אמונה דתית", בתנאי שניתן להשיג חלופה דומה בקרבה גיאוגרפית ובמחיר דומה, וכן גם לדבריהם של חברי הכנסת סטרוק ורוטמן,  כאשר בעוד סטרוק הכריזה כי "אסור לכפות על רופא לתת שירות אם זה נוגד את אמונתו הדתית", רוטמן ציין שבעל מלון דתי יוכל לבחור שלא לארח קבוצת הומואים.

קודם לכן , ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מיהר לגנות את הדברים. "אני שולל לחלוטין את דבריה של ח״כ סטרוק. אנחנו לא ניתן להפלות לרעה להט״בים או לפגוע בזכויותיהם של אזרחי ישראל. במדינה שאני אוביל לא יהיה מצב שאדם, בין אם הוא, להט״ב ערבי או חרדי או כל אדם אחר, יכנס לבית מלון ולא יקבל שירות, יכנס לרופא ולא יקבל שירות. זה לא קרה ב-15 שנות כהונתי כראש הממשלה וזה לא יקרה גם עכשיו".

נתניהו מגנה את דבריה של ח"כ סטרוק (צילום: דוברות הליכוד)

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר בתגובה לדברים: "נתניהו חלש ומוביל אותנו למדינת הלכה חשוכה. הוא אפילו לא מגנה את האמירות החשוכות האלה כי הוא לא מסוגל".