חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) שוחח הבוקר (שני) עם גדעון אוקו וענת דוידוב ב-103FM, ותקף את השותפים לממשלה המיועדת: "העובדה שסמוטריץ' ובן גביר אמרו 'עלה בידי' היא דבר מקומם מאוד. מה הם אומרים בעצם? אנחנו הצלחנו הרבה יותר מנתניהו והליכוד".

"מעדיף לקבל ביקורת מאנשים אינטליגנטים": המתיחות בליכוד מגיעה לנקודת רתיחה

לדבריו, מדובר בהתחלה לא טובה, "ולכן יהיה מאוד קשה לנהל את הקואליציה הזו". בהמשך, מתח ביטן ביקורת חריפה על מנהלי המשא ומתן מטעם הליכוד, בעקבות הסערה שעוררו חברי הכנסת אורית סטרוק ושמחה רוטמן על חוק האפלייה. "חתמנו על הסכמות בלי לשים לב להשלכות וזה הופך להיות בעייתי כשרואים על מה חתמנו. כל המו"מ הזה פגע בליכוד, אין בזה ספק בכלל ורואים את זה כבר על ההתחלה", ציין.

כשנשאל האם הרבנים צריכים להיות מעורבים גם במינוי רב צבאי ראשי, הבהיר: "זה מינוי שצריך להיות רק של הרמטכ"ל, מכיוון שיש פה גם חלוקת דרגות. זה לא רק מינוי של הרב הראשי, זה ברור שזה הרמטכ"ל, אבל הוא יכול להתייעץ עם רבנים. אין שום בעיה, אבל התפקיד צריך להיות של הרמטכ"ל בלבד".

נתניהו מגנה את דבריה של ח"כ סטרוק (צילום: דוברות הליכוד)

עוד התייחס ביטן למתקפה של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה המיועד, נגד בכירי המשטרה והפרקליטות: "הוא לא נבחר לשום דבר. אתם רואים שלמרות הדברים של הבן, מי ששם ברקס לכל השינויים בתוך מערכת המשפט זה נתניהו. אני חושב שמי שקובע בסופו של דבר זה נתניהו והאחריות היא רק עליו".

עוד אמר: "אבל אתם רואים שלמרות הדברים של הבן, מי שהיום שם ברקס לכל השינויים בתוך מערכת המשפט זה נתניהו. הוא רוצה שינויים במערכת המשפט, הוא לא אמר עדיין כמה הוא ירחיק לכת בעניין הזה והוא לא רוצה את זה מיד. הוא רוצה קודם לייצב את הממשלה".