הדיון בוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה (חוק בן גביר) התחדש היום (שני)  לקראת העברתו למליאת הכנסת לקריאה שנייה ושלישית. 

במהלך הדיון התפתח עימות בין נציגת היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד רעות גורדון-כץ, לבין היועצת המשפטית לוועדה, עו"ד מירי פרנקל-שור. עו"ד גורדון-כץ , אמרה לאחר ההצבעות על ההסתייגויות להצעת החוק כי "לפיצול החוק יש יתרונות וחסרונות. ביניהם: הסעיף שנותר על שולחן הוועדה  כלל לפחות איזה שהוא איזון מסוים בנושא סעיף 1 שהדרג הפיקודי העליון של המשטרה הוא המפכ"ל. וההצעה עוברת ללא הסעיף הזה". 

בתגובה, השיבה עו"ד פרנקל-שור וטענה: "אנחנו הצענו להוסיף סעיף מאזן לגבי מעמדו של המפכ"ל ואתם התנגדתם. חשוב לשים את הדברים על השולחן". נציגת היועצת המשפטית לממשלה אמרה בתגובה לדבריה כי הם מקבלים שהסעיף הזה הוא "פן מסוים באיזון".

"חשוב להבהיר בכל הנוגע להצעה שמקודמת. הבעיות עומדות בעינם של העדר איזונים. ביניהם: הסעיף של סמכות השר, התוויית מדיניות הוא פירוט מרחיב המכרסם בסמכויות המפכ"ל ואין מנגד פירוט של סמכויות המפכ"ל. חסר סעיף ממלכתיות ,ומרות לחוק שהוא סעיף חיוני על מנת למנוע התערבות ופוליטיזציה. בשורה התחתונה החלק שעובר לא מאוזן ואנו מקווים שבדיונים הבאים", הוסיפה. 

עו''ד רעות גורדון-כץ (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
עו''ד רעות גורדון-כץ (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בשלב זה הצטרף לדיון יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר כץ ותקף את עמדתה של נציגת היועצת המשפטית לממשלה: "מהרגע הראשון אתם מתנגדים באופן גורף. כאשר אתם מוציאים חוות דעת תוך 24 שעות המתנגדת לחוק. במהלך כל הדרך עשינו שינויים, אתם עומדים על השינויים שלכם. למרות שהמציע וחברי האופוזיציה והייעוץ  המשפטי של הכנסת הכניסו שינויים".

"אתם החלטתם להתנגד באופן מהותי וגורף ועמדתם בהתנגדות שלכם. כאשר רוצים לראות עבודה מקצועית למשל הייעוץ המשפטי של הכנסת לא אמר שהוא מסכים עם כל דבר ויש מקומות בהם הוא הביא פשרה. הוא בא ממקום נקי ומקצועי. נראה שאת הייעוץ שלכם נתתם לפי שם המציע ולא לפי המוצע", אמר. 

עו"ד פרנקל-שור השיבה לדבריו ואמרה: "עשינו מאמצים אדירים גם בוועדה וגם בישיבות שקיימנו. אני הייתי תחת רושם שכן אפשר להגיע להסכמות. אתם לא תמכתם בהצעות שלנו שהיו טובות ואני מצרה על כך. כי היינו יכולים להיות במקום אחר. הצעת הפיצול היתה הדבר הכי טוב אליו הגענו". עו"ד גורדון-כץ אמרה: "העלינו הערות מקצועיות והבענו את דעתנו החיובית על הצעות הייעוץ המשפטי לוועדה וכן הצבענו על חוסרים שצריך".

עו"ד פרנקל-שור העירה: "ונתנו מענה לדברים". עו"ד גורדון-כץ אמרה בתגובה: "בסוף המציע קיבל חלק מזערי וזה עדיין לא מאוזן". ח"כ כץ הגיב: "ממש לא מזערי, השינויים שנעשו כאן מאד מהותיים".