שר התקשורת היוצא יועז הנדל חשף היום (שני) כי בנושא התקשורת, שנכנס גם כן אל ההסכמים הקואליציוניים בממשלה המסתמנת, הוא גילה סעיף "שהולך לייצר נזק כלכלי וביטחוני עצום למדינת ישראל". הוא הסביר כי הסעיף מורה לעצור את המעבר לדור 4 ו־5, ולהחזיר את תדרי 2 ו-3. "זה כמו לנסות לחזור למרכבה והסוס בעולם התדרים. זו הזיה. גפני לא מבין מה הוא עושה ובעולם התדרים מחזיר אותנו למערות", אמר. בשיחה עם אריה אלדד ובן כספית ברדיו 103FM, שר התקשורת היוצא הסביר את חומרת הידיעה המרעישה.

יש תאריך ושעה: זה המועד בו תיערך השבעת הממשלה החדשה

הנדל הסביר את חומרת הסעיף, ואמר: "קודם כל, ברמת המקרו - מדינת ישראל לא יכולה להתקיים כאשר כל קבוצה חושבת שיש לה אוטונומיה משלה. זה לא יעבוד במגזר הערבי, וזה לא יעבוד במגזר החרדי. בהסכמים הקואליציוניים גילה הצוות המקצועי שלי סעיף קטן, שלכאורה לא מעניין אף אחד, ואומר שמשאירים את המצב שבו יש דור שני ושלישי, ולא עוברים לדור הרביעי והחמישי. מה שזה אומר הוא שיהיה לנו נזק כלכלי אדיר ונזק ביטחוני, כי משאב התדרים שווה הרבה מאוד כסף".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

הוא הוסיף: "זה אומר שיש הגבלה למערכת הביטחון ולחברות התקשורת. כשלא מפנים את דור שני ושלישי אנחנו נתקעים ולא תהיה קליטה למרבית אזרחי ישראל, לא יהיה שימוש בדאטה".

זה כאילו להתעסק בסיר צ'ולנט במקום במשבר הרעב העולמי. אם אתה לא מפנה את דור שני ושלישי אתה לא יכול להרחיב את השימושים. מכל הקשקושים - זה נזק הכי גדול שיש בהסכם הקואליציוני. זו פגיעה בתוצר הלאומי. אם תשתיות התקשורת לא מסוגלת לשאת את הביקוש לדאטה - לא יהיו פה חברות הייטק ולא נממש את הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל", אמר הנדל.

"מי שכתב את הסעיף הזה היה שיכור", ציין הנדל. "אולי שיכור מכוח, אולי מדברים אחרים. זו אווילות". הוא הוסיף: "אם גפני קרא לי כל השנה פריץ אז גפני פריץ. אני לא מבין מי האוויל שחתם על ההסכמים האלה שתוקעים את כלל מדינת ישראל, כי הוא חושב שעדיף לקבוצה במגזר החרדים להישאר עם דור שני ושלישי".

"לצערי רוב ההסכמים הקואליציוניים של נתניהו בדרך כלל מתקיימים, עד בני גנץ. לא להתקדם זה להשאיר אותנו בחושך, במערות. זה לא הגיוני שמדינה שלמה תתקע. כשאתה בודק את צריכת הדאטה בערים החרדיות - הצריכה הכי גדולה היא בבית"ר עלית. אני מציע לכולם לקרוא את כל ההסכמים, ולקרוא את האותיות הקטנות ולהבין מה הם עושים", אמר השר היוצא.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM