כ-1,198 טייסים ואנשי צוות אוויר בדימוס ובמילואים שיגרו אתמול מכתב נגד הממשלה המסתמנת לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות וליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ובו דרשו מהשתיים "לעצור את תהליך הרס הדמוקרטיה בכל הכלים והחוקים העומדים לרשותכן". בין החותמים היה הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, שהתארח הבוקר (שלישי) בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM והתייחס לדברים.

הכנסת אישרה: דרעי יוכל לכהן כשר, ניתן יהיה למנות שר נוסף במשרד הביטחון

"מה שמביא אותי היא החרדה המבוטאת במסמך, המלווה אותנו מהמועד בו החלו לנהל מו"מים על הרכבת הממשלה", אמר חלוץ. "אין לי ערעור על כך שיש תוצאות ברורות במערכת דמוקרטית, הבעיה היא שהמערכת הדמוקרטית קיבלה החלטה שיכולה להיות ההחלטה הדמוקרטית האחרונה  אם היא תמשיך בכיוון שהיא הולכת אליה".

באשר לשאלה האם הוא סבור כי הממשלה החדשה תוביל לפגיעה בביטחון המדינה, השיב: "חד משמעית", והוסיף כי הוא "חרד מהרגע בו הרב הספרדי ימנה את הרב הצבאי הראשי. איפה נשמע דבר הזה? המשילות נמוגה מהיום בו נתניהו נכנס לשלטון. הכל קרה במשמרת של נתניהו". בנוסף הבטיח: "תהיה מחאה מאוד מהותית. אנחנו מתארגנים לזה".

לאחר מכן התייחס לחוק דרעי-סמוטריץ' שעבר בכנסת בקריאה שניה ושלישית הבוקר, ואמר כי "שוב נותנים לחתול לשמור על השמנת. כמה צריך להיכוות כדי לראות שאדם הוא עבריין בכדי לתת לו עוד פעם לשמור על הקופה של מדינת ישראל?".

הוא הוסיף כי הוא "מאוד מוטרד ממה שמפקידים בידי בן גביר, עבריין עם שמונה הרשעות פלילית, והוא שלא שירת מעולם בשום מקום חוץ מאשר ברחובות ובכבישים, הוא זה שיוביל חלק ממדיניות הביטחון של המדינה".

בהמשך הפנה אצבע מאשימה אל ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ואמר: "אינני רואה שום טעות. אני רואה מי הולך לשלוח את חיילנו להילחם, אנשים מתוך ההרכב הזה יש יותר מ-20 חכ"ים שמעולם לא שמו מדים על גופם שמא יזדהמו. כל האצבעות מופנות מבחינתי אל רה"מ המיועד".

לסיום התייחס חלוץ להתבטאויותיו של יאיר נתניהו, בנו של בנימין נתניהו, וטען: "אני מציע לשים אותו בצד. מי הוא בכלל? הבן שלו לא כפוף לשום דין חוץ מאשר לדיני מדינת ישראל שגם אותם מנסים לשנות. אני לא מתייחס אליו. טפיל, זה מה שהוא". 

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM