מליאת הכנסת מתכנסת היום (שלישי) לדיון בנושא הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה ("חוק בן גביר"), בסיומו תצביע על ההצעה בקריאה שנייה ושלישית. 

ניגוח פוליטי קנטרני: "חוק בן גביר" איננו חוק אישי כלל וכלל | דעה

חבר הכנסת רון כץ (יש עתיד) פנה בנאומו במליאה לקואליציה העתידית: "אם כולכם בדמותו של איש חלש אחד, אם כולכם בדמותם של שלושה חשוכים וקיצוניים. אז בשביל מה אתם כאן? איפה המנהיגות שלכם? בשביל מה נבחרתם?".

בהמשך נאם חבר הכנסת מיקי לוי שתקף: "השר המיועד מבקש את כל השינויים הלא נורמלים האלו טרם כניסתו לתפקיד, זה נובע מכך שלא מאמינים לנתניהו. הרי אפשר לעשות את כל החוקים האלו אחרי, החוק הזה נוראי". חבר הכנסת גלעד קריב הוסיף כי מדובר ב"חקיקה לא אפויה, מחוררת ומוסכנת".

לפני כשבוע, עבר התיקון לחוק פקודת המשטרה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. טרם ההצבעה, נאם השר המיועד איתמר בן גביר והסביר את החוק ואת התיקון המוצע: "מדובר בהצעה היסטורית, שבאה אחרי שהתיקון הגדול והמהותי של הפקודה היה ב-1970. ריבונו של עולם אנחנו ב-2022 דברים השתנו".

מוקדם יותר היום, מליאת הכנסת אישרה את הצעת חוק יסוד: הממשלה, הידוע בכינויו "חוק דרעי-סמוטריץ'" בקריאה שנייה ושלישית. מדובר בהצעה שתאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי להתמנות לתפקיד שר, למרות הרשעתו בעבירות מס וכך גם את המינוי של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר במשרד הביטחון, נוסף לשר הביטחון עצמו, וזאת כולל סמכויות הנוגעות להתיישבות ביהודה ושומרון.