ימונה לשר? בג"ץ הוציא הבוקר (שלישי) צו על תנאי המורה למדינה להסביר מדוע "חוק דרעי" יחול רק מהכנסת הבאה, ומדוע מינויו סביר, זאת על רקע העתירות שהוגשו כנגד מינוי דרעי לתפקיד שר. לא מדובר בצו ביניים, כך שדרעי יוכל להתמנות לשר, אך מינויו יעמוד למבחן בג"ץ. הדיון בעתירות נגד המינוי נקבע ל-5 בינואר בהרכב מורחב של 11 שופטים. 

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד "חוק דרעי"; לפיד: "כל ציוני הגון מתבייש"
דיווח: נתניהו בוחן למנות את יו"ר ש"ס דרעי לרה"מ החליפי; בליכוד מכחישים

היועמ"שית גלי בהרב מיארה, צפויה להשתתף בדיון ולהביע את עמדתה בנושא. על פי ההערכות, היא צפויה לתמוך בעתירות, שהוגשו ע"י התנועה לטוהר המידות, מבצר הדמוקרטיה והתנועה לאיכות השלטון, ולהתנגד למינוי יו"ר ש"ס לתפקיד שר. 

אריה דרעי על המו"מ הקואליציוני (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')

כזכור, בחוות דעת שפרסמה מיארה לאחרונה, טענה כי דרעי צריך לקבל את אישור יו"ר ועדת הבחירות בעניינו. הדבר עורר זעם וביקורת כלפיה, בין היתר מצד חברי כנסת של ש"ס.

כאמור, הערכות אלו מגיעות ברקע העתירות שהוגשו ע"י התנועה לטוהר המידות, מבצר הדמוקרטיה והתנועה לאיכות השלטון כנגד מינויו של דרעי.

בעתירה שהגישה היום התנועה לטוהר המידות הזכירה התנועה, על פי עמדתה, את התיקון הפסול שערכה הקואליציה המסתמנת בחוק יסוד הממשלה, אך הבהירו כי גם התיקון הפסול לחוק יסוד הממשלה לא מאפשר למנות את ח"כ דרעי לשר.

עוד הבהירה התנועה כי לאור הצהרותיו בבית משפט השלום על פרישה מהחיים הציבוריים, וגזר דינו של נשיא בית משפט השלום, מנוע דרעי מלטעון כי הוא רשאי להתמנות לשר.

בנוסף, ביקשה התנועה מבג"ץ צו הצהרתי הקובע כי דרעי אינו רשאי להתמנות לשר האוצר, האחראי על הכנות המדינה ממיסים ועל רשות המיסים, וזאת נוכח עבירות המס אותן עבר והפגיעה החמורה באמון הציבור לו ימונה דרעי לתפקיד זה. עורכת הדין דפנה הולץ לכנר, המייצגת את העותרים נגד חוק דרעי, אמרה כי "העותרים מביעים סיפוק רב מהחלטת בית המשפט העליון, אשר מעבירה את הנטל לחברי הממשלה להסביר מדוע לא יבוטל החוק".