לקראת השבעת הממשלה שעתידה להתקיים ביום חמישי הקרוב, ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, ערך היום (שלישי) סבב שיחות לקראת הישורת האחרונה של המו"מ הקואליציוני - חלוקת התיקים במפלגתו. אחד המינויים הבכירים שראש הממשלה המיועד כבר החליט עליו הוא ראש המל"ל, שאותו ימלא חבר הכנסת צחי הנגבי.

זעם בליכוד על דרמר: הדרישה לתיק הבכיר - חוצפה
הכנסת אישרה: דרעי יוכל לכהן כשר, ניתן יהיה למנות שר נוסף במשרד הביטחון

בתוך כך, מחר צפוי נתניהו להביא לאישרו סיעת הליכוד מועמד ליו"ר הכנסת מטעם הסיעה, כאשר גורמים בסביבתו טוענים כי מסתמן שחבר הכנסת אמיר אוחנה, ימונה לתפקיד. עם זאת, חבר הכנסת דני דנון, נערך להציג את מועמדתו לתפקיד מחר בישיבת הסיעה. כמו כן, גורמים בסביבתו של חבר הכנסת אופיר אקוניס מסרו כי הוא מצפה לקבל את תיק הכלכלה, כפיצוי על אי קבלת תפקיד יו"ר הכנסת ולכן לא יתמודד על התפקיד. נתניהו לא צפוי למסור הערב את רשימת התפקידים המלאה, אלא יקיים סיבוב נוסף של שיחות לפני הסגירה הסופית. מהליכוד נמסר כי טרם התקבלו החלטות על מינויים. 

מוקדם יותר, ראש הממשלה המיועד נועד עם ח"כ דודי אמסלם ובתום הפגישה ציין אמסלם כי יכהן כח"כ מהמניין. "יצאתי כעת מפגישה עם בנימין נתניהו שבה הבהיר לי שלא אכהן כשר המשפטים ולא כיו"ר הכנסת", הודיע. "אהיה בסוף ח"כ מן המניין - כפי שהתחייבתי מראש. זה לצערי המחיר שמשלמים על נאמנות ועמידה בעקרונות. אשרת את מצביעי הליכוד ותושבי ישראל מהכנסת - במסירות, נאמנות ובאהבה, כהרגלי בקודש", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

תפקיד נוסף שנותר פתוח הוא שר החוץ, כאשר על פי הגורמים מסתמן כי ישראל כ"ץ יכהן בו ברוטציה. כ"ץ התייחס לסבב המינויים וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "מזה תקופה מוביל רה״מ המיועד בנימין נתניהו תהליך ארוך ומורכב של הקמת ממשלה. בעוד יומיים יגיע תהליך זה לסיומו ובע״ה תוקם ממשלת ימין חזקה ויציבה. אנו תומכים במאמציו ומתפללים להצלחתו והצלחת הממשלה- מול האתגרים הגדולים בפניהם ניצבת מדינת ישראל".

"ראוי להדגיש כי מינוי שרי הליכוד בממשלה הוא בסמכותו הבלעדית של רה״מ ואני וחברי נכבד כל הכרעה שיקבל וזאת בניגוד לפירסומים תקשורתיים שיקריים על אולטימטומים והתניות שהצבתי כביכול, שמטרתם לנסות ולזרוע מחלוקות ולפגוע בתהליך הקמת הממשלה. טובת מדינת ישראל הייתה ועודנה השיקול המרכזי לפעילותי הציבורית ואעשה הכל להביא להצלחתה. כולנו מאוחדים למען המטרה", הוסיף.

מוקדם יותר היום ולאחר שכיהן בתפקיד כשבועיים בלבד, חבר הכנסת יריב לוין הגיש את התפטרותו מתפקיד יושב ראש הכנסת, לקראת השבעת הממשלה שתערך מחרתיים.