לקראת חזרת נתניהו לכסא ראש הממשלה: הממשלה המיועדת צפויה להיות מושבעת ביום חמישי הקרוב, לאחר משא ומתן קואליציוני שנמשך הרבה מעבר למצופה. לקראת ההשבעה, חברי האופוזיציה המיועדת ממשיכים בביקורת הקשה כנגד גל החקיקה אותה היא מובילה. 

אוחנה יו"ר הכנסת, כ"ץ שר החוץ ברוטציה: חלוקת התיקים המסתמנת בליכוד
"חקיקה מחוררת ומסוכנת": הכנסת דנה ב"חוק בן גביר" לקראת קריאה שנייה ושלישית | שידור חי

חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד) שוחחה הערב (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, והתייחסה למינוי הצפוי של דרעי לתפקיד שר: "בסוף כשהשחוק הזה עבר בשבע בבוקר היו שם כמה שמחאו כפיים. ראיתם את זה? אתם צפיתם במחזה המביש הזה? בשבוע שעבר הם מחאו כפיים על הפיצול. מתי היה חוק שמכשיר עבריין לחזור לזירה? אולי הזיכרון שלי קצר".

אדם שקיבל שבע שנות קלון, והשופט אמר שהוא מאמין לו שהוא לא חוזר ופיו וליבו שווים? אני עדיין מתאוששת מאירועי ליל אמש כמו שאומרים. אני חושבת שהאירוע הזה ספציפית עם השופט - חבל שהוא לא פסל את עצמו. 

על השינויים שחלו ב"בחוק בן גביר", אמרה: "גם פיצלנו עם היועץ המשפטי שני סעיפים שהיו בלתי נסבלים בעליל, גם הורדנו את נושא העמדה לדין. מה שנשאר גרוע בחוק זו ההתערבות שלו בעניין החקירות. החוק הזה הוא עדיין חמור, הוא לא טוב. לא אמור להתנהל הליך כזה בשבועיים. אני לא זוכרת מתי היה דבר כזה, זה לא קרה מעולם".

"אתם לוקחים אותי לרשות השופטת כשאני עוד מתאוששת מפקודת המשטרה שהיום יתחיל הפיליבסטר עליה. שאנחנו נצטרף אליה הלילה אחרי לילה לבן שכבר עברנו. כן, אנחנו עוברים טלטלה מאוד גדולה בכנסת הזו, עוד לפני שהממשלה הזו הושבעה", הוסיפה.

היא הוסיפה לתקוף: "למה הפכנו את הכנסת? הם רוצים תקופת צינון של עשר שנים לרמטכ"לים, אבל עבריינים זה סבבה? מה זה הדבר הזה? תגידו לי אנחנו ירדנו מהפסים. אני לא זוכרת אם היה אירוע כזה מביש. דרעי מתחייב שהוא לא חוזר, והוא רוצה לחזור. זה דברים שעדיין מפתיעים אותי".

על הטענות בנוגע להתנהלות של "גוש השינוי" ולפיד בפרט, במהלך מערכת הבחירות האחרונה, השיבה: "אני מבינה שהיום אומרים 'יאיר לפיד יאיר לפיד', אבל בסוף זה לא כמו נתניהו שתאיר אותם בלילה, וכולם 'נתניהו נתניהו'. צריך גם גיבוי מאחור כשאתה הולך קדימה. אתה לא יכול ללכת לבד".

עוד היא הוסיפה כי " ברור לי שהציבור בחר, והציבור ביקש שנתניהו יחזור. יש לזה משמעות. אגב, צריך להגיד שהלחץ הציבורי משפיע - נתניהו מוציא הבהרות. אתם מכירים את נתניהו, הוא לא מבהיר. הוא מוציא הבהרות על שמחה רוטמן ואורית סטרוק. חכו, הוא יסיים לחלק תפקידים, ואתם תשמעו קולות".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי 103FM