שר האוצר המיועד, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', פרסם הבוקר (רביעי) מאמר דעה בעיתון הוול סטריט ג'ורנל, בו טען: "ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית ותישאר כזו". על תפקידו כשר האוצר העתידי ציין: "אנקוט במדיניות של שוק חופשי ומאבק בבירוקרטיה שפוגעת בעסקים".

האם סמוטריץ' צודק במתקפה על הרמטכ"ל? זו התשובה של גולשי "מעריב אונליין"
סמוטריץ' סיכם עם הליכוד: ישראל לא תצטרף לאמנה בינלאומית למאבק באלימות נגד נשים

במאמר עם הכותרת "אג'נדה חדשה לישראל" מתייחס סמוטריץ' למתקפות נגדו מכיוון כלי התקשורת בארה"ב: "מאז ניצחונו של הגוש המסורתי בבחירות בישראל, הושמצתי בדמוניזציה על ידי תקשורת המיינסטרים בארצות הברית במה שנראה כמו קמפיין מתוזמר של אי-אמת".

כאמור, על תכנון מדיניותו כשר אוצר כתב סמוטריץ' כי ינקוט במדיניות שוק חופשית רחבה. בין השאר הוא פירט את תיכנונו להילחם בקרטלים, ליישם רפורמות רגולטוריות ולצמצם בירוקרטיה בעסקים קטנים. באשר לענייני דת ומדינה, ציין כי בניגוד להאשמות בדבר יצירת "מדינת הלכה" שבה ההלכה היהודית שולטת, הממשלה החדשה לעולם לא תבקש לכפות על אדם דבר הנוגד את אמונתו".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

סמוטריץ' התייחס גם ליהודה ושומרון ולרצונו להביא לשינוי במצב הנוכחי: "הצבא צריך להתעסק בביטחון, בלחימה בטרור הערבי ובהגנה על מדינת ישראל. החיים האזרחיים, יהודים וערבים כאחד, צריכים להיות מנוהלים על ידי מערכת אזרחית המסוגלת לספק שירות יעיל ולהגן על זכויות הפרט".

"הרפורמה שאנחנו מתכוונים לבצע מכוונת לפיתוח התשתיות, התעסוקה והכלכלה של האזור לטובת כלל האוכלוסיות המתגוררות בו", הוסיף יו"ר הציונות הדתית.

על הרפורמה במערכת המשפט רשם סמוטריץ': "המדינה זקוקה לרפורמה דחופה על מנת להחזיר את האיזונים הדמוקרטיים ואת אמון הציבור במערכת המשפט. שיפוטיות מוגזמת יצרה אי ודאות משפטית וכלכלית וסמכות חסרת דין וחשבון. הדגש שלנו על רפורמה משפטית הוא אך ורק לקרב את ישראל למודל האמריקני".

"אנו מבקשים למנות שופטים בישראל בתהליך דומה לזה האמריקאי, להגדיר את היקף סמכותו ויחסו של התובע הכללי לנציגים הנבחרים באופן דומה לזה של ארצות הברית, לפתח מנגנוני פיקוח יעילים לאכיפת החוק כדי להבטיח שהם מגנים על זכויות יסוד ולהחזיר את סמכותה של הכנסת להגדיר את ערכי היסוד של המדינה וחוקתה המתגבשת", הבהיר.

לסיום ציין סמוטריץ' כי כל האמריקאים, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד "צריכים להשיל את דעותיהם הקדומות ולהתאחד בתמיכה בתחייתם של ערכים אלו במולדת היהודית".

סמוטריץ' וההסכמים הקואליציוניים (צילום: דוברות המפלגה)
סמוטריץ' וההסכמים הקואליציוניים (צילום: דוברות המפלגה)

בתוך כך, מרכז מפלגת הציונות הדתית התכנס ואישר פה אחד את ההסכמים הקואליציונים והכניסה לממשלה. חברי המרכז הודו ליו"ר המפלגה, בצלאל סמוטריץ על ניהול המשא ומתן ועל ההשגים המצויינים שהגיעו בהסכמים הקואליציוניים, וברכו אותו ואת חברי הכנסת הנוספים בהצלחה רבה בעשייה למען כל עם ישראל.
 
יו"ר המפלגה חבר הכנסת, בצלאל סמוטריץ אמר לחברי המרכז: "הבאנו הישגים גדולים והיסטורים בנושאים עליהם ביקשנו את תמיכת הציבור. אנו נפעל בממשלה הקרובה לעשות טוב לכל אזרחי ישראל, במערכת משפט מאוזנת, בביטחון האישי, בקידום ההתיישבות ביהודה ושומרון וסוגיות חברתיות חשובות. השמאל יתקפו ויכפישו אותנו כדי למנוע מאיתנו למשול ולקדם את הערכים הלאומיים שנבחרנו עבורם. אנו לא נכנע. יש לנו 4 שנים לעשות בעז"ה טוב למדינת ישראל ונבחן בתוצאות בשטח".

יהודה ולד, מנכ"ל המפלגה: "אני מודה לחברי המרכז ששותפים לדרך על האמון הרב. הבאנו הישגים משמעותיים והשגנו כלי עבודה שיאפשרו לנו לקדם את ערכי הציונות הדתית מהנהגת המדינה למען המדינה ולטובת כל אזרחי ישראל.  מכאן מבחן התוצאה הוא עלינו. בע"ה נעשה ונצליח".