שר הביטחון בני גנץ שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס למינויו של חבר הכנסת יואב גלנט לתפקיד שר הביטחון הבא: "יש  לו ניסיון ביטחוני עשיר ורב, ויש לו אתגר כי הוא מקבל משימה גדולה ומשרד שקצת סיבכו לו את החיים עם שרים נוספים. הכנתי לו את החומר הנדרש, ואני בטוח שהוא יצליח בתפקידו".

בהמשך, התייחס לפיצול הסמכויות במשרד הביטחון וטען: "אחדות הפיקוד היא יסוד ראשון בהפעלת כל כוח, מסבכים פה את החיים שלא בצדק. כל הסיפור של המנהל האזרחי והתיאום מול הפלסטינים, מה אתם חושבים שהוא קורה מרוח הקודש?".

כמו כן, התייחס שר הביטחון היוצא לשיחתם של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו והרמטכ"ל אביב כוכבי: "יש חובה להשמיע את עמדת הצבא לגבי המשמעויות, לא לגבי ההחלטות הפוליטיות חלילה, אני חושב שהרמטכ"ל ישרת כל דרג פוליטי באשר הוא".

עוד ציין כי הוא נגד הארכת חוק הצינון, "כולנו עמדנו בתנאי הצינון הקיימים והעמדנו את עצמנו לשירות הציבור, כך ראוי שיהיה בהמשך. המדינה מאותגרת מבחינת ביטחונית, אנשים מהסוג הזה ראוי שישרתו את המדינה. הניסיון להרחיק אנשים מהפוליטיקה או לאיים עליהם לא נכון. אני מציע שהממשלה תאגדר ותבס התרעה מול איראן ולא מול הרמטכ"ל או המפכ"ל". 

גנץ הוסיף כי הוא מאוד מוטרד מההקצנה והשלכותיה, "כל קצוות החברה צריכים להיות מסוגלים לחיות בכבוד, צריכה להיות פה מנהיגות אחראית ורגועה, אני מטיל את עיר האחריות על רה"מ המיועד, הוא צריך לראות ששריו לא מרחיקים לכת בהקצנה ובהתבטאויות לא נכונות. זו הולכת להיות המשמרת שלו, מקווה שהוא ינהג כך".

בסיום, התייחס לנאומו מוקדם יותר היום בטקס סיום קורס טייס בו התייחס לאפשרות של תקיפה באיראן: "האופציה הצבאית רלוונטית וצריך להמשיך לחזק ולתחזק אותה, ולעשות את השיקולים האסטרגיים הנכונים. מדינת ישראל היא המדינה הכי חזקה במזרח התיכון".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM