על רקע הקמת ממשלת הימין בראשות ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, מלך ירדן עבדאללה השני התראיין היום (רביעי) לרשת CNN והזהיר מפני "הקווים האדומים" בירושלים בעקבות חזרתו של נתניהו לכיסא ראש הממשלה. כמו כן, הזהיר מלך ירדן כי הוא מוכן לסכסוך אם מעמדם של המקומות הקדושים ישתנה, בעקבות הקמתה של "הממשלה הימנית ביותר בתולדותיה של ישראל".

בריאיון לעיתונאית בקי אנדרסון, אמר המלך עבדאללה כי יש חשש בארצו לגבי "השינויים שישראל מעוניינת לדחוף במקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים במזרח ירושלים, הכבושה בידי ישראל". המלך הדגיש כי מדובר "בקווים אדומים". לדבריו, "אם יש אנשים שרוצים לפתוח בעימות איתנו, אנחנו די מוכנים. אני תמיד אוהב להאמין בזה, בואו נסתכל על חצי הכוס המלאה, אבל יש לנו קווים אדומים, אז נטפל בזה".

המלך הירדני הוסיף כי "אנחנו צריכים להיות מודאגים מפני האינתיפאדה הבאה. ואם זה יקרה, זו התמוטטות מוחלטת של החוק והסדר, וזה לא משהו שהישראלים והפלסטינים ירוויחו ממנו. אני חושב שיש הרבה דאגה באזור". 

בנימין נתניהו, איתמר בן גביר (צילום: ללא קרדיט)
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר (צילום: ללא קרדיט)

כמו כן, עבדאללה גם התייחס לעמדותיו של השר המיועד לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ולעמדותיו של התומכים בו. לדבריו, "אני לא חושב שהאנשים האלו נמצאים רק תחת מיקרוסקופ ירדני, הם תחת מיקרוסקופ בינלאומי. אני חייב להאמין שגם בישראל יש הרבה אנשים שמודאגים ממנו". עם זאת, אמר כי "בסופו של יום, לעם בישראל יש את הזכות לבחור את מי שהוא רוצה שיוביל אותו, אנו נעבוד עם כל אחד, כל עוד נוכח לקרב בין אנשים".

בהמשך, התייחס המלך גם למערכת היחסים עם ישראל, למרות ההתנגדות הרבה מבית. עבדאללה אמר כי "ההשתלבות של ישראל באזור היא חשובה ביותר, אבל היא לא עומדת להתקדם אלא אם יהיה עתיד לפתרון עם הפלסטינים". המלך גם הדגיש את התמיכה הגורפת שהפגינו אוהדי הכדורגל הערביים כלפי הפלסטינים במונדיאל בקטאר.