מקימים ממשלה: ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו ממשיך את חלוקת התיקים בסיעתו. לצד הח"כים המרוצים, היו גם כאלו שהתאכזבו, כמו חבר הכנסת ישראל כ"ץ שציפה לקבל את תיק החוץ או דודי אמסלם שרצה לקבל את תפקיד יו"ר הכנסת. בתוך כך, חבר הכנסת דוד ביטן התראיין הערב (רביעי) בערוץ 14 ותקף את נתניהו.

במהלך חלוקת התיקים: ישראל כ"ץ פוצץ פגישה עם נתניהו - וזו הסיבה
מרכיבים ממשלה: מי קיבל מה? עדכונים חיים מחלוקת התיקים

בפתח השיחה, נשאל ביטן, על השיחה בין ישראל כ"ץ לנתניהו. ביטן אמר כי "הם עבדו עליו, שלחו לו אדם מקורב לנתניהו ואמרו לו 'אתה תהיה שר החוץ', והיום עבדו עליו. האדם הכי מקורב לנתניהו אמר לו 'אתה תהיה שר החוץ'. מרחו את התקשורת, דיברו על זה כל היום ובערב הוא מראה כאילו מנהיגות ולא נותן לו. זו בושה וחרפה".

לאחר מכן התייחס לתפקיד יו"ר הכנסת ולמינויו של חבר הכנסת אמיר אוחנה לתפקיד. ביטן אמר כי "הוא לא רצה בכלל להיות יו"ר הכנסת, הוא אמר לנתניהו בשיחה, הוא נתן לו בכוח ולא לתת לאמסלם, הוא רצה את תיק החוץ. אני יודע משיחות פנימיות שהוא לא רצה. אם הוא לא רוצה, למה לא לתת לאמסלם? אתה לוקח בן אדם שאתה לא רוצה ובכוח שם אותו ולא לוקח בן אדם אחר שמגיע לו".

חבר הכנסת ביטן הוסיף כי "בנקודת הזמן הזאת אמסלם חושב שישירת את עם ישראל והליכוד הרבה יותר טוב מאשר בתפקיד אחר, כך הוא מאמין. למה מגיע לאוחנה ולא מגיע לאמסלם?".

ישראל כ''ץ (צילום: פלאש 90)
ישראל כ''ץ (צילום: פלאש 90)

כאמור, מוקדם יותר היום חבר הכנסת ובכיר הליכוד ישראל כ"ץ פוצץ שיחה עם נתניהו במסגרת חלוקת התיקים לקראת הממשלה המסתמנת. כ"ץ יצא זועם מהפגישה עם נתניהו לאחר שהוצע לו לכהן כשר חוץ רק בחלק השני אחרי הרוטציה עם אלי כהן. הצדדים עדיין לא הגיעו להסכמות, ומדוברות הליכוד נמסר כי "טרם הוחלט על תיק החוץ".