התיקון לפקודת המשטרה, הידוע גם בשם "חוק בן גביר", עבר בקריאה שנייה ושלישית ערב השבעת הממשלה והיכה רבים מאזרחי ישראל בתדהמה. עו"ד פיני פישלר שוחח היום (חמישי) עם יואב מינץ ב־104.5fm וסיפר שהופתע גם הוא מהחקיקה, ובפרט מההחלטה לנתק את מג"ב מהמשטרה ולהפכו לשירות עצמאי באחריות השר לבטחון הלאומי המיועד, איתמר בן גביר.

"הופתעתי מההחלטה, והנגזרת של כך היא גדיעה של גוף מאוד חשוב", אמר. "אני מזכיר לכם שהמפכ"ל קובי שבתאי היה מפקד משמר הגבול שנים והיווה חלק בלתי נפרד ממשטרת ישראל - גם בפעילות המבצעית שלו, וגם בעזרה ובסיוע במחוזות ברחבי הארץ. קשה לי להבין מה יקרה כאשר יהיה ויכוח לאן הולך כוח מג"ב".

כמו לכרות את יד ימינה של המשטרה": מג"ב יועבר לאחריות בן גביר ובארגון חוששים

הוא ציין כי "ישנן כל מיני לחישות האם באמת זו הנקודה בה מפכ"ל המשטרה ישים את המפתחות ויגיד 'עד כאן'. אני חושב שזו תהיה גם טעות, ואני מאוד מעריך ומוקיר את בן גביר, אבל עם כל הכבוד, כדי להפעיל את משמר הגבול צריך להיות איש מקצוע ולא איש פוליטי". הוא הוסיף והדגיש: "אני חושב שמשמר הגבול חייב להיות תחת האחריות של מפכ"ל משטרת ישראל".


 
עוד טען פישלר: "זה שמשטרת ישראל כפופה לממשלה, אני לא חושב שזה בקטע דמוקרטי, כי זה הרי דבר ברור. אם בעצם השר לביטחון לאומי הוא זה שממונה על משטרת ישראל מטעם הממשלה אז גם זה בסדר". הוא פירט כי "בכל נושא החקירות יוכל השר לביטחון לאומי להתוות את המדיניות הכלכלית של המשטרה בתחום החקירות וסדרי העדיפויות העקרוניים. הוא צריך לשמוע קודם כל את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, הוא צריך להתייעץ עם המפכ"ל - בזה אנחנו לא נראה שינוי גדול".
 
באשר לתקציב שדרש איתמר בן גביר כשר לביטחון לאומי, השיב: "אם נראה ברכה באותם 45 מיליארדי שקלים - אז כן נראה גיוס של כוח אדם וכן נראה טכנולוגיות. בנוסף, אנחנו נראה שיפור משמעותי בשכרם של שוטרים ושל קצינים כדי שלא יברחו מהמערכת".

עם זאת, התבטא כי "אנחנו חייבים לדון גם בצד השני של המטבע, ולאנשים שמקשיבים לנו לא תמיד נעים לשמוע - אני רוצה לראות קיצוץ, אני רוצה לראות התייעלות, אני רוצה לקחת אותו למטה הארצי בירושלים ולהראות לו מה קורה שם בקומות". 
 
לבסוף, ציין פישלר על מה בעיניו כדאי יהיה לעקוב בחצי השנה הקרובה בהתנהלותו של בן גביר: "קודם כל בשני מישורים. אחד, רמת השירות. למשל, רמת השירות לאזרח כאשר הוא ניגש לתחנת המשטרה. אתם הרי רואים שאזרחים באים לתחנת משטרה ולא מקבלים שירות, ולא מזמן חשפנו שמתוך עשר תלונות מכוונות, רק תלונה אחת מטופלת. זו שערורייה".

לדבריו, "מה שהשר איתמר בן גביר חייב להבין - צריך להחזיר את אמון הציבור בממשלת ישראל, כי הדי.אן.איי של המשטרה זה כזבים, שקרים, קומבינות, עבירות חמורות שנעשות מצד שוטרים והטרדות מיניות. את הדברים האלה חייבים לעקור מן השורש. והדברים שאומר המפכ"ל (לשעבר) אלשיך שכאילו האמון של הציבור עלה במהלך השנים - הנתונים והסקרים מעלים בדיוק דווקא את ההפך".