מליאת הכנסת הביעה היום (חמישי) את אמונה בממשלה שהציג בנימין נתניהו ברוב של 63 ח"כים מול 54 מתנגדים, ובכך יצאה לדרכה ממשלת נתניהו השישית. אט-אט החלו מנהיגי העולם להתקשר לראש הממשלה הנבחר, לברך ולאחל.

נתניהו שב לשלטון: הכנסת הצביעה בעד כינון הממשלה החדשה

ראשון המברכים היה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שבירך את נתניהו על כניסתו לתפקיד ראש ממשלת ישראל וכתב במברק: "רוסיה מעריכה מאוד את תרומתך האישית ארוכת הטווח לחיזוק היחסים הידידותיים בין מדינותינו. אני מקווה שהממשלה החדשה בהנהגתך תמשיך בקו של פיתוח שיתוף פעולה רוסי-ישראלי בונה בכל התחומים לטובת עמינו, למען הבטחת השלום והביטחון באזור המזרח התיכון".

ולדימיר פוטין, בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין, בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מסר בהצהרה שפרסם הבית הלבן כי הוא "מצפה לעבוד עם ראש ממשלת ישראל נתניהו, שהיה ידידי מזה עשרות שנים, כדי להתמודד במשותף עם האתגרים וההזדמנויות הרבות העומדות בפני ישראל ואזור המזרח התיכון, כולל האיומים מצד איראן".

עוד מסר ביידן, כי "ארצות הברית פועלת לקידום אזור שהולך ומשגשג. מתחילת הממשל שלי, עבדנו עם שותפים כדי לקדם את החזון מלא התקווה הזה של אזור בו ישכון שלום, כולל בין הישראלים לפלסטינים. אנו שואפים להמשיך בעבודה חשובה זו עם ממשלת ישראל החדשה בהנהגת ראש הממשלה נתניהו. כפי שעשינו בכל הממשל שלי, ארצות הברית תמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות ולהתנגד למדיניות המסכנת את הכדאיות שלו או סותרת את האינטרסים והערכים ההדדיים שלנו".

גם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בירך את ראש הממשלה הנכנס. בהודעה שפרסמה ממשלת אוקראינה נכתב: "ברכות על הקמת הממשלה החדשה. אני מאחל הצלחה לרווחתה וביטחונה של ישראל ומאשר את הנכונות של אוקראינה לשיתוף פעולה הדוק כדי לחזק את הקשרים שלנו ולהתמודד עם אתגרים משותפים, להשיג שגשוג וניצחון על הרוע".

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי כתב לנתניהו: "ברכות מכל הלב על הרכבת הממשלה. מצפה לעבוד יחד כדי לחזק את השותפות האסטרטגית שלנו".

ממשלת גואטמלה פרסמה גם היא הודעה בה נכתב: "ממשלת גואטמלה מברכת את נתניהו ראש ממשלת מדינת ישראל, והעומד בראשה מביע את נכונותו להמשיך ולפעול לטובת שני העמים".

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין בירכה את ראש הממשלה הנכנס, וכתבה: "מזל טוב בנימין נתניהו בקדנציה השישית שלך כראש ממשלת ישראל. מצפה לעבוד על חיזוק השותפות שלנו, קידום השלום במזרח התיכון וטיפול בגלי ההלם של מלחמת רוסיה-אוקראינה".