לאחר משא ומתן קואליציוני ארוך, הוקמה אתמול ממשלת נתניהו. אחד ממבקריו החריפים ביותר של נתניהו בשנים האחרונות, שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון, שוחח הבוקר (שישי) עם גיא פלג בתוכניתו ב-103FM, והמשיך לתקוף את הממשלה הנכנסת. 

לאחר הקמת הממשלה: האם בליכוד חזרו לעידן המחנות?
אתגר לנתניהו: אלו התנאים להסכם עתידי בין ישראל לסעודיה  

"זו לא המדינה שהרצל ניבא שתקום בספרו 'מדינת היהודים'. זו לא המדינה שבן גוריון וז'בוטינסקי, עם כל המחלוקות ביניהם, דיברו עליה. הם דיברו על תוקף מוסרי, על צדקת הדרך, ופה אנחנו רואים קודם כל ממשלה עם יותר מדי עבריינים", תקף.

עוד הוא הוסיף כי "אני קורא לה ממשלה עבריינית. בראשה עומד מי שמנהל משפט, ונלחם במערכת המשפט בגלל הסתבכותו הפלילית. יש מי שהורשע שמונה פעמים, יש שהורשע פעמיים, וחזר לזירת הפשע. שלא נדבר על ההסכמים הקואליציוניים המבישים. נכון שהם אומרים שלא יקיימו את הכול, אבל רבותיי זה כבר עושה לנו נזק בעולם. אנחנו צריכים את מנהיגי העולם שיגידו לנו שאנחנו מצורעים? איפה המוסר היהודי שלנו"?.

כשנשאל בנוגע ל"בחירת העם בקלפי", השיב: "אבל יש לנו בחירות דמוקרטיות גם ברוסיה, טורקיה, איראן. אם הייתי מאמין לשקרים של נתניהו הייתי מצביע בעדו. גם עכשיו הוא משקר. אתה רואה תקשורות מתקרנפת, חלקה מוצפת בשופרות, וחלקה חלק מהכנופיה ומעודדים את זה. שלא לדבר על המדיה החברתית בה הוא שולט, ועם הרבה כסף".

בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר  (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"אני ביקשתי אז ממנדלבליט לבדוק את זה, וקראתי לזה פרשת 6000. מצד אחד יש פוליטיקאים שמשחקים הגון, אני למשל. אני לא אשקר, אני לא אגנוב, ואני לא אבקש מאיזה מיליארדר שיממן לי באופן לא חוקי לי את מה שהוא מנהל. הוא מקבל מימון כבד ממיליארדרים שרוצים שהוא ישלוט וטוב להם שהוא שולט", הוסיף. 

הוא הרתיע, לפי תפיסתו, מפחד שקיים אצל גורמי אכיפה המעורבים במלחמה בשחיתות שלטונית: "תראה, אני לא יודע אם זה פחד, או אולי אפילו עשייה מרצון. אני חושב שהיועץ המשפטי לממשלה לשעבר מנדלבליט יצטרך להסביר לוועדת חקירה ממלכתית הסברים רבים".

"למשל, כשנתניהו מאשר מאחורי גבי מכירת צוללות למצרים. או רוצה לעלות את מספר הצוללות לתשע, כשהעמדה המקצועית היא חמש. למה מנדלבליט הגן עליו? למה עוד לפני שהעדתי הוא אמר 'בנימין נתניהו לא מעורב'? על סמך מה"?, הוסיף.

על הסוגיה האיראנית אמר: "ממשלת השינוי כהונתה עשתה הרבה יותר ממה שנתניהו עשה ודיוורר. היא עשתה הרבה יותר, ועשתה את זה בשקט. קודם כל, בלי לריב עם האמריקנים. המריבה עם האמריקנים בימי אובמה, ואני הייתי שם, הביאה לזה שנפגע שיתוף הפעולה הביטחוני הכל כך חשוב עם ארצות הברית גם בנושא הזה".