עצרת האו״ם תצביע הלילה (שישי) על ההצעה הפלסטינית לבקש חוות דעת משפטית מבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בנוגע ל״משמעות המשפטית של הכיבוש הישראלי המתמשך״. על פי ההצעה, נוכחות ישראלית ביהודה ושומרון ובירושלים אינה חוקית ומבקשת מבית הדין להמליץ על הצעדים שהאו״ם ומדינות העולם צריכות לנקוט כנגד ישראל בשל נוכחות זו המהווה, לפי ההצעה, ״סיפוח״ של השטח. 

לאחר ההחלטה באו"ם: כך ישראל תנסה להשפיע על בית הדין הבינלאומי

השגריר ארדן מסר: ״ההחלטה הבזויה שצפויה להתקבל היום, היא אות קלון על האו״ם ועל כל מדינה שתתמוך בה. שום גוף בינלאומי לא יכול לקבוע שישראל כובשת בארצה ושנוכחותנו בירושלים או ביהודה ושומרון אינה חוקית. לבית דין שקיבל מנדט מגוף מעוות מוסרית כמו האו״ם אין שום לגיטימציה. הפלסטינים סירבו לכל יוזמות השלום, הם מסיתים יום יום לרצח ותומכים בטרור, ובאו״ם מסייעים להם לפגוע דווקא בישראל. לא ניקח חלק בחרפה ובמופע השקרים הזה״.

אבו מאזן  (צילום: רויטרס)
אבו מאזן (צילום: רויטרס)

"ההחלטה לקיים הצבעה העוסקת רק בישראל - דווקא בשבת, היא דוגמא נוספת לריקבון המוסרי של האו״ם, שמונע מעמדת ישראל להישמע בהצבעה שתוצאותיה נקבעו מראש״, הוסיף ארדן. לאור שעת ההצבעה המתקיימת בשבת, השגריר ארדן הודיע כי לא ינאם בדיון וכי משלחת ארה״ב לאו״ם תצביע כנגד הצעת ההחלטה גם בשם מדינת ישראל.
 
כזכור, לפני כשנה בעצרת הכללית של האו״ם בספטמבר 2021, הודיע אבו מאזן בנאומו שאם ישראל לא תיסוג לקווי 67 בתוך שנה, הפלסטינים יפנו להאג. ההצבעה היום היא למעשה מימוש האולטימטום של אבו מאזן.