ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר ביום שישי בערב לנשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי וביקש ממנו שארצו תצביע נגד ההחלטה בעצרת הכללית של האו"ם על הפניית סוגיית "הכיבוש הישראלי ביהודה ושומרון" לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, כך דיווח הערב (שבת) ברק רביד בוואלה! מפי לפי בכירים ישראלים ואוקראינים. על פי הדיווח זלנסקי לא נענה לבקשה ולבסוף השגריר האוקראיני כלל לא הצביע.

כיפת ברזל באוקראינה? הנשיא זלנסקי: "נתניהו הבטיח שיבדוק לנו"
זלנסקי ב"עובדה": "לא מבין איך ישראל יכולה לעמוד מהצד כשהנאציזם חוזר?"

כזכור, בהצבעה הקודמת בנושא שהתקיימה לפני כמה שבועות באחת מהוועדות באו"ם הצביעו האוקראינים בעד הצעת ההחלטה הפלסטינית. מקורות אוקראינים טענו כי זו היתה תגובה לכך שישראל מסרבת לספק ציוד צבאי הגנתי לאוקראינה. בישראל הגיבו בכעס רב וזימנו את שגריר אוקראינה לשיחת בירור.

עוד דווח כי פקיד ישראלי בכיר ציין כי נתניהו שוחח עם זלנסקי כחלק מסדרת שיחות שהוא קיים עם מנהיגים זרים בניסיון לשכנע אותם לשנות את אופן ההצבעה של מדינתם, להתנגד להחלטה הפלסטינית או לפחות להימנע. מקור בממשלת אוקראינה אמר כי במהלך השיחה עם נתניהו, זלנסקי ביקש בתמורה לשינוי ההצבעה לשמוע כיצד הממשלה החדשה בישראל תשנה מדיניות ותסייע לאוקראינה בציוד צבאי הגנתי, במיוחד אל מול המתקפות הרוסיות באמצעות כטב"מים מתוצרת איראן וטילים בליסטיים.

נאום נשיא אוקראינה זלנסקי לחברי הכנסת, קרדיט: דוברות הכנסת

לדברי המקור האוקראיני נתניהו סירב להתחייב או לספק פרטים בנושא ורק אמר כי ההצבעה מתקרבת והוא יהיה מוכן לדבר על כך בעתיד. זלנסקי לא אהב את התשובה של נתניהו ולא התחייב להצביע נגד או להימנע. "שני המנהיגים לא יצאו מרוצים מהשיחה ולא קיבלו את מה שרצו. זלנסקי החליט לבסוף שלא נצביע בכלל כדי לא ליצור משבר ולתת הזדמנות למערכת היחסים עם נתניהו", אמר המקור בממשלת אוקראינה לוואלה! 

פקיד ישראלי בכיר אמר כי למרות שאוקראינה לא תמכה בהחלטה, ישראל מאוכזבת מכך שבמקום להימנע היא העדיפה לא להצביע כלל. לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו שוחח עם הנשיא זלנסקי, ואוקראינה שקודם לכן הצביעה בעד ההחלטה האנטי ישראלית, נעדרה הפעם מההצבעה. מעבר לכך איננו מתייחסים לתוכן שיחות מדיניות שהתקיימו".