העיתונאי ובן זוגה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, ליאור שליין, מתח הערב (שבת) ביקורת על התנהלותה של מיכאלי במערכת הבחירות האחרונה וטען בתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12: "חשבתי שמרב הייתה צריכה להתאחד עם מרצ".

"קריסת מרצ היא שבר עמוק": ותיקי המפלגה מנתחים את הסיבות לנפילתה
ביקורת במפלגת העבודה על מיכאלי: "מנהיג אמור לדעת לקחת אחריות"

"הימין הישראלי נחטף עי חבורה של מטורללים, משיחיים, סחטנים, הם מבטיחים כניסה בערבים, באיראנים, בבדואים - אין להם פתרון לכלום. אחרי הבחירות מתגלה שזה כניסה בהומואים, בחילונים, בנשים, בשמאלנים. אין להם מה להציע. זה מה שבחרנו. המון ישראלים טובים הלכו אחרי הבטחות הסרק. מלחמה? נלחמים", תקף שליין בפתח דבריו.

לדבריו, "אני חשבתי שהיא הייתה צריכה להתאחד עם מרצ, אמרתי את זה גם בזמנו - ועדיין,  בניגוד לנהוג אצל ביבי ושרה, אנחנו שני אנשים נפרדים. המספרים לא היו משנים, 62-58, זה היה נותן הרבה יותר כוח לאבי מעוז. עם כל הכבוד למרב מיכאלי, והאהבה שלי אליה, היא לא הייתה מנהיגת המחנה בבחירות האחרונות. מי שאשם היה יאיר לפיד. זה לא שינה את תוצאות הבחירות, אלא מסלולים בשמאל".

מרב מיכאלי בהצהרה לאחר ספירת הקולות בבחירות לכנסת. צילום: אבשלום ששוני

בהמשך, תקף שליין גם אבי מעוז ואמר: "נצטרך לשאול את הילד או הילדה כל יום 'מה למדתם היום', ואם השטיפת מוח של הפרימיטיביות של אבי מעוז מגיעה חס וחלילה למוח הילדים, ללכת למורה, למנהלת, לעשות להן את המוות. עסק מפלה? תפלו אותו". 

כזכור, חרף הניסיונות הקדחתניים לחיבור בין המפלגות, בין היתר גם על ידי ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, שתיהן התמודדו בנפרד בבחירות, ולבסוף מרצ נותרה מחוץ לכנסת לאחר שלא עברה את אחוז החסימה.