בעקבות הדיווחים על מינויו האפשרי של ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) כאחד מסגני יו"ר הכנסת, בסוף השבוע האחרון שלחה ח"כ טלי גוטליב מהליכוד מכתב ליתר חברי הכנסת ובו ביקשה מהם למנוע את המינוי.

"מילא שאין לי אלא לכבד את קביעת בית המשפט העליון בהקשר להיותו חבר כנסת הגם שהוא ומפלגתו חותרים תחת קיומנו ותחת קיום מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אך בוודאי שאין לאפשר לח"כ טיבי מתנות חינם על דרך בחירה לתפקיד סיו"ר הכנסת. עוד אזכיר את התנהגותו הבלתי מכבדת בעליל, שלא לומר משפילה של טיבי כפי שהודגמה בשנה וחצי האחרונות", כתבה גוטליב במכתבה.

"משילות באה לידי ביטוי בכוח הרוב להכריע בהחלטות הכנסת. את עברו של של ח"כ טיבי, יועצו האישי של גדול מרצחינו, לא אזכיר כאן, אך הוא בבסיס הבסיסים להתנגדותי הבלתי מתפשרת לעצם העובדה שהוא חבר בפרלמנט הישראלי", הוסיפה.

גם ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) הביע הבוקר (ראשון) התנגדות למינוי בראיון ל-103FM: "לא הייתי שנים רבות לכנסת, נכנסתי לפני חודשיים ואצבעי לא תורם לטובת אחמד טיבי תומך הטרור סבגנו של עראפת, אין סיכוי שידי תורם לטובת מינויו לתפקיד כל כך בכיר. אין לי מילה רעה לומר על ערבים ששותפים לגורלה של המדינה, אם זה היה תלוי בי טיבי לא היה בכנסת בכלל. אם זה היה חבר ערבי אחר שמכיר בזכותה של המדינה להתקיים במדינה יהודית, כנראה שהיה זוכה לקבל את אצבעי. אם זה היה נתון בידי, טיבי לא היה מכהן בכנסת כי לא יכול להיות שנחזיק אויבים בתוך הכנסת שלנו. זאת הדמוקרטיה, בג"ץ אישר את המשך כהונתו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm