הצעת חוק תיקון לפקודת המשטרה, המכונה כ"חוק בן גביר", עברה ביום רביעי האחרון בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת ברוב של 61 חברי כנסת. מדובר בהצעת חוק שתאפשר לבן גביר להתוות את מדיניות המשטרה ולקבוע סדרי עדיפויות, תוכניות עבודה ושליטה על תקציב המשטרה, וגיבוש הנחיות כלליות גם כן. על כך, רב-ניצב בדימוס משה קראדי, מפכ"ל המשטרה לשעבר, שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM

בפתח השיחה, אמר קראדי: "תיקון החוק, המכנים אותו חוק בן גביר, אלו מספר תהליכים שבאים לשנות סדרי עולם. אין שום דבר רע בלתקן ולחדש, אך היה נראה לי מוזר שטרם דרכה כף רגלו של השר במשרד החדש, הדבר החשוב שהיה צריך לעשות הוא לשנות את החוק. זה לא רק יביא את המפכ"ל להיות בובה, אלא יהפוך את המשטרה לפוליטית. המשטרה, תפקידה המרכזי הוא לשמור על זכויות האזרח. כשסמכויות האזרח מועברות לשר, הוא יכול להשתמש בהן לפי האג'נדה הפוליטית שלו. חייבים לשמור את משטרת ישראל כעצמאית ועיוורת צבעים פוליטית".

לאחר מכן, התייחס לאפשרות כי הסמכויות הבטחוניות של עוטף ירושלים יועברו מצה"ל למג"ב. לדבריו, "פה לדעתי מדובר במשהו שלא היה קשור לתהליכים של בן גביר. חלק מהדברים האחרים שרוצים לעשות כנראה לא התבצעו. חלק מהדברים שהוצהרו, פשוט אי אפשר לבצע. זה טוב כמסע בחירות או כמשאלת לב, אך יש דברים שלא ניתן לבצע. מי שמכיר את המשטרה, יודע שלנתק את מג"ב מהמשטרה היא להרוס את המשטרה ואת מג"ב יחד, אין שום אפשרות להפריד אותן. איזו מציאות אנו רואים שבאירוע מסוים ישאלו אם שולחים ניידת מג"ב או משטרה כחולה?".

"אני מקווה שהדברים לא יקרו, שיתעשתו, יבינו את המשמעויות, ואם הדברים יקרו - אין לנו משטרה, אנחנו במדינה ללא משטרה. אני מדבר עם המפכ"ל מדי פעם, אני לא מעודד אחרים לעשות מה שהם עושים. ההחלטה לפרוש היא החלטה מאוד אישית, היא מחייבת חוזק מנטלי. המפכ"ל צריך לשאול את עצמו אם הוא תורם לטובתה של המשטרה והמדינה במציאות הנוכחית, אם הוא יגיע למסקנה שנטלו ממנו את הסמכות והפכו אותו לחניך תורן, אז אני לא הייתי נשאר בתפקיד הזה", הוסיף.

"טוב שבן גביר רוצה לבצע שינויים, אבל בסופו של דבר השינוי הוא לא מטרה אלא אמצעי. השינוי, כפי שהוא בא לידי ביטוי בהצהרות ומבלי להכיר את המשטרה מבפנים, הוא מסוכן. טוב שהשר ייפגש עם אנשים וישמע את דעתם. המפכ"ל נמצא בסיטואציה מאוד מורכבת. כמי שקיבל את ההחלטה להתפטר זו החלטה מאוד מורכבת, כשקיבלתי אותה הסתכלתי על טובת המשטרה ועל שום דבר אחר. אם המפכ"ל יגיע למסקנה שהוא לא יכול להשפיע על המשטרה, אני חושב שהוא יגיע למסקנה הזאת".