השר לשירותי דת לשעבר, חבר הכנסת מתן כהנא (המחנה הממלכתי), שוחח היום  (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב־103fm על הממשלה החדשה, התייחס למינויה לשרה של חברת מפלגתו לשעבר, עידית סילמן, והסביר מדוע לא נכח בטקס החלפת התפקידים במשרדו. 

סדקים באופוזיציה? הקרבות הפנימיים על מעט התפקידים בכנסת בעיצומם
הפך את החלטת ליברמן: המהלך הראשון של שר האוצר סמוטריץ

לדבריו, "לא הוזמנתי לטקס, אבל יש צד של אמת - בסוף אני לא הייתי שר מכהן ואין שר מכהן, אז הם עשו טקס לכניסת השר לתפקידו. אם זה היה אירוע קצת יותר ממלכתי אני חושב שהיה ראוי להזמין אותי, אבל זה לא העניין פה. כל אחד והסגנון שלו".

על כך שלחץ את ידו של נתניהו לאחר השבעת הממשלה, אמר: "לחצתי לו את היד ואמרתי לו 'בהצלחה אדוני ראש הממשלה'. ניגשתי לחדר שלי ותליתי את התמונה שלו ליד תמונתו של נשיא המדינה - ראש ממשלת ישראל זה הרבה יותר ממי שממלא את התפקיד בכל רגע נתון.

"בגלל שהם התנהגו בצורה מבישה ומחפירה, אנחנו צריכים לנהוג כמוהם? אני מתכוון להיות אופוזיציה קשה לממשלה הזו שבעיני הם הולכים לעשות דברים לא ראויים, אבל עדיין יש פה נושאי תפקיד ממלכתי ואנחנו צריכים לכבד את התפקיד ואת האדם שעושה אותו, גם אם נתנגד לו". 

על ביטול הרפורמות במשרד הדתות שקבע בזמן כהונתו, טען כי "היינו מול סיטואציה שהאופוזיציה הורידו את הכפפות ונלחמו לרוחב כל החזית - גם בדברים חשובים שהבנו, כולל דברים שרבנים תמכו בהם. אם הייתי מבקש מנתניהו לכתוב איך בעיניו צריכה להיראות מערכת הכשרות במדינת ישראל, הוא היה חותם אות אחרי אות על מה שאני כתבתי. בסוף זה נתן כוח עצום לרבנות הראשית, זה הפך אותה לרגולטור, ופתח את התחרות לגופים שנותנים כשרות".

הוא הבהיר:" היה מספיק לי להיות שר הדתות לעוד שנה אחת כדי לעשות את הרפורמה בצורה כזו שאי אפשר היה להחזיר את זה לאחור. אני די משוכנע שלא יוכלו לחזור לאותה שחיתות מטורפת שהייתה מקובלת בענף הזה".

חבר הכנסת כהנא שוב תקף את הממשלה הנכנסת, וטען: "נאבק בכל הכוח נגד הדברים שהממשלה הזאת הולכת להוביל, החל ממערכת המשפט ועד ענייני דת ומדינה. ננסה לשכנע את הציבור שצריכה להיות פה ממשלה אחרת - ברית של מקימיי הארץ ומגיניה. כרגע יש ממשלה שיותר מדי אנשים ירגישו שהם לא חלק מהמדינה הזאת וזה חמור מאוד".

עוד הוסיף וציין: "התקלה שלנו הייתה בעיקר שיווקית. אני חושב שהדבר הגדול שהצלחנו לעשות הוא שהראינו שבמשך שנה וחצי פעלה ממשלה שהיו בה ימין, שמאל מרכז ובקואליציה גם ערבים. וכולם ראו שזו ממשלה שעובדת בצורה עניינית לרווחת כל אזרחי ישראל".

על מינויה לשרה של חברת הכנסת מטעם הליכוד עידית סילמן, אמר: "אני מקווה שהדבר הזה ייבדק על ידי המשטרה. חד משמעית צריך לחקור את האירוע הזה, אין פה דילמה. כל הראיות מונחות על הרצפה. אני מעריך שכשנתניהו שאל את עצמו מי ראוי להיות שר מתוך 32 חברי הכנסת בליכוד, היא לא קפצה ראשונה בשורה. אני משאיר את זה לרשויות החוק".

כשנשאל האם הוא עדיין בקשר עם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, השיב: "בוודאי, הוא חבר שלי כבר 32 שנה. שלומו בסדר גמור. אני מאמין בדרך שלו, של הביחד, של השותפות הזאת בין דתיים לחילונים, אנשי מרכז-שמאל-ימין שמסכימים על רוב הדברים והם צריכים לקבוע את הדרך שבה מדינה ישראל הולכת בה. אני מאוד רוצה את החרדים כחלק מהחברה הישראלית, אבל לא יכולים לתת להם לקבוע לנו פה דברים משמעותיים. פשוט לא יכולים".  

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני fm103