צביקה פוגל, היו"ר המיועד של הוועדה לביטחון פנים בכנסת וח"כ מעוצמה יהודית, שוחח עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM אודות המצב הבטחוני המתוח במדינה בימים לאחר הקמת הממשלה החדשה, והאיומים שפורסמו מטעם חמאס.

"גם בן גביר וגם גלנט שאלו אותי מה הולך להשתנות, אז בואו נשים את זה על השולחן - האיומים לא הולכים להשתנות, השאלה היא עד כמה תשתנה התגובה", פתח פוגל. "נכון עד ליום שישי, תמיד רק הגבנו. אף פעם לא יזמנו, תקפנו והגענו אליהם הביתה".

לדבריו, "לא נגענו בחמאס כבר יותר מדי זמן. אני לא מתפלא שהם מאיימים עלינו - הם מרגישים חזקים וטובים, הם מגבירים לעצמם את הביטחון. זה דבר שאנחנו צריכים לטפל בו. כל החולשה של האזור שלנו לא מנוצלת על ידינו כמו שצריך כדי לייצב את הגבולות ולייצר עתיד טוב יותר". 

כשנשאל כיצד הוא מגיב לאיומי החמאס עם כינון הממשלה החדשה, השיב: "אני לא שולח להם מסר, אני פועל, אני לא מחכה. אם הייתי שר ביטחון - הבוקר הם היו מתעוררים במציאות אחרת, של רדיפה, כי נמאס לנו לרדוף אחרי בלונים". הוא המשיך והכריז: "אני רוצה ליצור מציאות חדשה שבה אין להם נשק שמאיים על קיומנו. אם הם רוצים לחיות לצידנו בשטח, זה המחיר. נכון שיהיה לזה מחיר גם לגבינו, נכון שתהיה תקופה שבה נחייה בחוסר שקט, אבל ישראל יודעת לעשות את זה, ובסוף התהליך לא תהיה לנו שנה של שקט - אלא עשרות שנים של שקט".

צביקה פוגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
צביקה פוגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהמשך, התייחס למדיניותם של שרי הממשלה: "גם גלנט וגם סמוטריץ' הם אנשים שרוצים להוביל לניצחונות והישגים - הם ימצאו את הדרך לעשות את זה, השאלה הגדולה היא מה תהיה המדיניות. מה שאיתמר רוצה לעשות זה להוציא פלוגות מג"ב ולשים אותם בנגב כדי להחזיר את הביטחון האישי ואת המשילות".  

לסיום, הבהיר הח"כ: "חמאס בונים על חוסר הנכונות שלנו להילחם. הם בונים על כך שאיבדנו את החשק לנצח ואיבדנו את האמון בכוח שלנו - חייבים לשנות את המשוואה, להראות להם שיש לנו עדיין את רוח הלחימה, ושאנחנו רוצים להיות עם חופשי בארצנו".