ישיבת הליכוד הראשונה מאז הושבעה הממשלה אשר התקיימה היום (שני) לא התנהלה על מי מנוחות. בישיבה דובר על כך שחמישה שרים צפויים להתפטר במסגרת החוק הנורבגי, ובהמשך יתכן שיתפטרו שרים נוספים. משמעות הדברים היא שדן אילוז, אריאל קלנר, אתי עטיה, עמית הלוי וצגו מלקה בדרך לכנסת. עוד הוחלט כי מדיניות הקיזוזים בה תנקוט סיעת הליכוד בחודש הקרוב היא שאין קיזוזים.

גנץ תוקף את לפיד בישיבת הסיעה: "זו לא הדרך להפיל את הממשלה"

בגל"צ דווח כי במהלך הישיבה זעמה שרת התחבורה מירי רגב על כך שהאופוזיציה לא מוכנה לקזז את השרים בכנסת. חבר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין אמר "זה מה שעשינו להם, אין ברירה". שר החינוך יואב קיש אמר כי "כרגע אנחנו מדברים על שלושה נורבגים, החוק מתיר חמישה, שוקלים להרחיב לעשרה".

בנוסף קרא חבר הכנסת דוד ביטן להגן ולגבות את יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בעקבות מתקפות הרבנים נגדו. "ההתקפות על אוחנה הן לא דבר שמקובל, וגם אנחנו צריכים לצאת כולנו בעניין הזה. אנחנו צריכים להגן על אוחנה, כי הוא הנציג שלנו, של הליכוד, עם כל הכבוד".

אבי דיכטר הוסיף: "ישנן אמירות חשוכות ולא חשוב מי אמר אותן, הציבור צריך להבין שאנחנו רואים בהן אמירות חשוכות".

"תאמינו לי, אני חזק", אמר אוחנה. "אני עשיתי לעצמי כלל לא לתקוף רבנים, ואני ממליץ לכם לאמץ את הכלל הזה. תאמינו לי, עניין של יום, יומיים, כל זה יעבור, ואני מאוד מעריך את הדברים שלך ושלכם. תודה".

על פי דיווח ב"חדשות 12", הישיבה הסגורה עסקה בנושא נוסף - כיצד להתייחס לאופוזיציה החדשה. "אנחנו החזרנו להם והראינו להם את מקומם", אמרה טלי גוטליב. ביטן התנגד לקו של רמיסת האופוזיציה ואמר: "אני רוצה שכולם ינשמו קצת. הטיעון הזה של 'מה שהם (האופוזיציה) עשו לנו, אנחנו נעשה יותר טוב להם', לא מתקבל ציבורית".

בתוך כך פרסמה מפלגת העבודה הודעה בנוגע לקיזוזים, בה נכתב: "כפי שהודענו בשבוע שעבר, סיעת העבודה לא תקיים קיזוזים עם הקואליציה. אנחנו שמחים ששאר חברות וחברי הגוש הצטרפו אלינו וינהגו באופן דומה. בכוונתנו להיות חוד החנית של האופוזיציה, ולא לתת הנחות לקואליציית הבלהות האנטי דמוקרטית".

מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני)
מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני)

מוקדם יותר נפגשה יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, עם ראש הממשלה לשעבר ויו"ר יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד. הפגישה התקיימה ביוזמתה של מיכאלי ונועדה לקדם שיתוף פעולה במאבק נגד הממשלה החדשה.