ברק רביד, הכתב המדיני של "וואלה!", התראיין הבוקר (שלישי) בתוכניתם של ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM והתייחס לעלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית, וכן לנאומו של שר החוץ החדש אלי כהן ורמיזה מכיוונו לשינוי כיוון במדיניות מול רוסיה.

בליכוד מבהירים: "נתניהו לא ביקש מבן גביר שלא לעלות להר הבית"
לפיד נגד בן גביר: "אם יעלה להר הבית זה ייגמר בחיי אדם"

"עלייה של בן גביר כשר לביטחון לאומי בשבוע הראשון בתפקיד זה המהלך הכי לא מפתיע", אמר רביד בפתח דבריו, "אני חושב שזה גם היה ברור למי שנכנס איתו לקואליציה שזה מה שיקרה. אני חושב שהמחשבה שנתניהו, שכל אדם, יכול לשלוט במה שאיתמר בן גביר עושה היא נאיבית. זה השר לביטחון פנים ששולט במשטרת ישראל ובמשמר הגבול. אני מאוד מקווה שהאירוע יעבור בשקט ולא יקרה שום דבר, אבל אני חושב שהשילוב בן אדם כמו בן גביר לאווירה שמלאה בהדי דלק שבה אנחנו חיים בימים אלה הסיכוי שזה יעבור בשקט לא גדול". 

לאחר מכן התייחס רביד לשר החוץ הנכנס אלי כהן: "הוא מאותת על שינוי מדיניות ישראלית בנושא רוסיה ואוקראינה. הוא אומר שהוא הולך לדבר עם שר החוץ הרוסי, זו תהיה שיחה ראשונה בין שר חוץ ישראל ללברוב מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה. אנחנו זוכרים את ההתבטאויות האנטישמיות של לברוב במהלך המלחמה, התבטאויות שעליהן פוטין בעצמו היה צריך להתנצל בפני ראש הממשלה לשעבר בנט. מר כהן ידבר עם לברוב לפני שהוא ידבר עם שרי חוץ של מדינות זניחות כמו בריטניה, גרמניה, צרפת, שבסופו של יום הן בנות ברית יותר גדולות של ישראל מאשר רוסיה".

"בעולם הדיפלומטי הסדר בו אתה עושה את שיחות הטלפון שלך הראשונות שלך משדר גם סדר עדיפויות וגם מדיניות", הוסיף, "כשמוסיפים לזה את דבריו של כהן על כך שישראל צריכה לדבר פחות בפומבי על הפלישה הרוסית לאוקראינה, הצירוף של כל אלה ביחד מסמן שינוי כיוון פרו רוסי במדיניות של ישראל".

לבסוף ציין רביד כי "באמריקה לא נשארו אדישים ובמהלך הלילה סנטור רפובליקני חשוב כותב סדרת ציוצים שאין לתאר אותה אלא כבומבה לפנים של שר החוץ הישראלי וכותב 'אני מקווה שמר כהן מבין שכשהוא מדבר עם לברוב הוא מדבר עם נציג של משטר שמצבע פשעי מלחמה בהיקף תעשייתי. דבר שמטריד מאוד. מדיניות כזו לא תתיישן טוב במהלך ההיסטוריה'. נתניהו אותת בחודשים האחרונים שהוא מבין שצריך לצנן מעט את היחסים עם פוטין ולעשות מדיניות שונה מהמדיניות בה הוא נקט ב־12 השנים בהן היה ראש ממשלה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM