על רקע עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הבוקר (שלישי) להר הבית אמר שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס ל"וואלה!" כי בעקבות הביקור הבית הלבן הוא הבהיר לממשלת ישראל כי הוא מתנגד לכל צעד שעלול לפגוע בסטטוס-קוו במקומות הקדושים בירושלים. "שיהיה ברור - אנחנו מעוניינים לשמר את הסטטוס-קוו וכל פעולה שמונעת זאת אינה מקובלת. אמרנו זאת בצורה ברורה לממשלת ישראל", אמר ניידס.

"לא ניכנע לחמאס": בן גביר עלה להר הבית חרף האיומים וההתראות

ירדן גם הגיבה לעלייתו של בן גביר להר וגינתה את המעשה. בהודעה שפרסם משרד החוץ הירדני נכתב כי "ישראל תישא באחריות המלאה להשלכות המסוכנות של הסלמה". 

השר בן גביר עלה הבוקר להר הבית, לאחר פגישתו אתמול עם נתניהו בנושא. בן גביר אמר בהר כי "הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל, ואנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים אבל גם יהודים יעלו להר ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל". 

למעריב נודע כי בן גבר אכן ערך "תרגיל הונאה", והעובדה כי אתמול פרסם הודעה לא חד משמעית בנוגע למועד ביקורו בהר, הייתה חלק מתרגיל זה, לאחר שהתפרסמו דיווחים כי הוא החליט לדחות את המהלך. במהלך פגישתו אתמול עם ראש הממשלה נתניהו, הדגיש בפניו בן גביר כי הוא מתכוון לעלות להר הבית, על מנת "לא להיכנע לחמאס". ראש הממשלה הצדיק את דבריו, לא התנגד למהלך, ואף הוסיף כי "ממשלת ישראל לא תיכנע לחמאס". 

נתניהו ביקש מבן גביר להיות מתואם עם כוחות הביטחון בנושא. לאחר מכן, הוא נפגש עם ראש השב"כ רונן בר, שלא התנגד גם הוא למהלך. בן גביר קיבל ממנו סקירה ביטחונית בנושא, ובר אף הסכים עמו כי "אין להיכנע לחמאס".

בן גביר עצמו התייחס לעלייתו להר: "ממשלת ישראל שאני חבר בה לא תיכנע לארגון מרצחים שפל. הר הבית פתוח לכולם ואם החמאס חושב שאם הוא יאיים עליי זה ירתיע אותי, שיבינו שהשתנו הזמנים. יש ממשלה בירושלים!".

בתוך כך, חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית), התייחס בריאיון שערך ב-103FM, ל"תרגיל ההונאה": "לא נעים לי מאנשי התקשורת שהתראיינתי אצלם אתמול. אמרתי שאנחנו לא יודעים תאריך, אבל המהלך הזה היה מתואם לגמרי. יש לנו פה אמירה מאוד ברורה - אנחנו לא נכנעים לתכתיבים של ארגון טרור".