שר החוץ, אלי כהן, שוחח היום (שלישי) עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב. מלשכת השר כהן נמסר כי השרים שוחחו על שורה של סוגיות בילטראליות ואזוריות. "שר החוץ כהן התייחס בהרחבה לקהילה היהודית ברוסיה וליוצאי ברית המועצות לשעבר בישראל ולחשיבותם ליחסים בין המדינות", נמסר.

ללא שינוי במדיניות: שר החוץ כהן הבהיר למה התכוון בנאומו על אוקראינה

מנגד, ממשרד החוץ במוסקבה נמסר כי לברוב הביע את נכונותו לעבוד יחד למען חיזוק שיתוף הפעולה המגוון בין רוסיה וישראל. עוד נמסר כי השרים "דנו במשימות אקטואליות על סדר היום הבילטרלי תוך שימת דגש על חשיבות חיזוק הפוטנציאל לשיתוף פעולה מסחרי וכלכלי. בהקשר זה הודגש הצורך בכינוס הישיבה הבאה של הוועדה הרוסית-ישראלית המשותפת".

"השרים סקרו את המצב במזרח התיכון ובצפון אפריקה. כאשר דנו בבעיות של ההתיישבות פלסטינית-ישראלית, הצד הרוסי הדגיש את נכונותו להמשיך ולסייע בהתחלה מחדש של תהליך השלום על בסיס משפטי בינלאומי מוכר", נכתב.

לדברי משרד החוץ הרוסי, לברוב אישר מחדש את עמדת רוסיה בעד נורמליזציה של המצב בסוריה בדרכי פוליטים ודיפלומטים בהתאם להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2254 ("מפת דרכים לתהליך שלום בסוריה"). עוד נמסר כי לברוב עדכן את השר כהן במצב הלחימה באוקראינה.

סרגיי לברוב (צילום: רויטרס)
סרגיי לברוב (צילום: רויטרס)

כזכור, אתמול אמר השר כהן בנוגע למלחמה בין רוסיה לאוקראינה כי "נעשה דבר אחד בוודאות - פומבית - נדבר פחות. נכין התייחסות מפורטת של משרד החוץ לקבינט על מנת לגבש מדיניות אחראית. בכל מקרה - הסיוע ההומניטרי המשמעותי לאוקראינה יימשך". דבריו של כהן עוררו זעם בארצות הברית. הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם צייץ נגד השיחה הצפויה ותקף זאת בחריפות: " הוא מדבר עם נציג של משטר פושע מלחמה".