שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס צפוי למנות  את חברת הכנסת לשעבר אסנת מארק כמנכ"לית המשרד, כך נמסר היום (שלישי) מטעם המשרד. עוד נמסר כי המינוי כפוף לאישור ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה.

נכון לעכשיו מדובר במנכ"לית הראשונה שצפויה להתמנות בממשלה ה-37. בשבועות האחרונים שמה של מארק הוזכר גם כמועמדת אפשרית לתפקיד מזכיר הממשלה. מארק כיהנה בעבר כחברת כנסת מטעם הליכוד, בכנסת ה-23 הייתה חברה במספר ועדות, כולל בוועדה לבחירת שופטים.  לקראת הבחירות לכנסת העשרים וחמש, התמודדה בפריימריז בליכוד והגיעה למקום ה-59 ברשימה ובעקבות כך לא נכנסה לכנסת.

 אופיר אקוניס (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב)
אופיר אקוניס (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב)

מוקדם יותר היום הודיעה השרה מירי רגב על כוונתה למנות את משה בן זקן, שמכהן כמנכ"ל הקרן לעידוד הבנייה של התאחדות הקבלנים, למנכ"ל משרד התחבורה. בן זקן כיהן בעבר כראש המטה של רגב במשרד התחבורה.  ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה אישרה היום את המינוי של איתמר דוננפלד למנכ"ל משרד המשפטים. דוננפלד שימש כיועצו הפוליטי של יריב לוין בעשור האחרון וכיהן כמשנה למנכ"ל הכנסת וכיו"ר הכנסת.

אתמול מינה שר הביטחון יואב גלנט את האלוף (במיל') אייל זמיר לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון. הוא ייכנס לתפרידו החדש בשבועות הקרובים בתום הליך חפיפה מסודר עם המנכ"ל היוצא אלוף (מיל') אמיר אשל.