הרב בן-ציון מוצפי, פוסק הלכה ודרשן שעומד בראש ישיבת "בני ציון" בירושלים ובראש "בד"ץ בני ציון", תקף היום (רביעי) את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בנושא ביטול המס על המשקאות הממותקים ועל הכלים החד-פעמיים, וכינה אותו "טמבל" ו"חמור".

חינוך הילדים, שיחנך אותם לתורה, שישמור עליהם, שיתפללו שלוש תפילות כל יום". 

הרב מתח ביקורת על הממשלה ואמר: "עם הממשלה הזו גם כן, גמרנו מאחת, עכשיו באה השנייה. השם ישמור. צריך להתפלל על הדור הבא, מה יהיה עם הילדים שלנו? חינוך הילדים, שיחנך אותם לתורה, שישמור עליהם, שיתפללו שלוש תפילות כל יום".

בהמשך תקף את סמוטריץ' באשר לדרישת החרדים במשא ומתן הקואליציוני, כשאמר: "כמה חולים יש. איזה מטופשים אלה, החמור הזה הולך ומוריד את הזה (המס) על המשקאות הממותקים. טמבל. המדינה שלנו מספר אחת בקטיעת איברים, וממה זה בא? מחלת הסוכרת. כבר עברנו מיליון חולי סוכרת. יש כאלה עם סוכרת שקטה שלא גילו אותה, והיא באה מזה שאוכלים מתוק. אז גם משמין, גם מביא מחלות נוראות. הטיפש הזה, מה הקשר? חד פעמי אני מבין, תוריד את הזה (מס), אבל משקאות ממותקים? מה קרה?".

בהמשך פרסם הרב הודעת הבהרה והתנצלות על דבריו, בה נכתב: "לגבי הדברים שנאמרו על ידי בליל עשרה בטבת בשיעור, בהם העברתי ביקורת על הורדת המס על משקאות ממותקים. לצערי היו שם ביטויים לא טובים וגם פוגעניים שנאמרו מתוך 'עידנא דריתחא' שלא היו צריכים להיאמר. הנני מתנצל בכל לב על שנאמרו, ומבקש סליחה ממי שנפגע מהם, בן ציון מוצפי".