הפרלמנט הירדני הגדיר היום (רביעי) את הממשלה החדשה בישראל כ"ממשלת טרור" ואף הביע תמיכתו בהחזרת השגרירים בין המדינות. זאת, בשל עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית.

לאחר הגינויים על עליית בן גביר להר הבית: הצעד הדרמטי של ירדן והפלסטינים
ארה"ב בגינוי חריף: "ביקור בן גביר בהר הבית - עשוי לעורר אלימות"

הפרלמנט הירדני הוסיף וציין כי "הפרובוקטיביות של ממשלת הכיבוש וההסתערות על מסגד אל-אקצא מוכיחות כי מדובר בממשלת טרור הנוטה להקצנה ולהדלקת סכסוכים באזור. יש להפסיק את הפעולות פרובוקטיביות ולא נקבל עוד חילול של מסגד אל-אקצא. על הקהילה הבינלאומית להתערב כדי לעצור את הצעדים הללו, המהווים הפרה של החוק הבינלאומי". 

כמו כן, טען הפרלמנט הירדני כי הממשלה החדשה שהוקמה בישראל הופכת את הסיכויים לפתרון מדיני לבלתי אפשרי, והדגיש כי מעשיו של בן גביר מחבלים במאמצי השלום. בעת הדיון בפרלמנו, כינו מספר חברים בו את השר בן גביר, במילים קשות כמו "חזיר", "נאצי" ו"בזוי".

איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: דוברות השר )
איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: דוברות השר )

כאמור, אתמול בשעת בוקר מוקדמת עלה השר בן גביר להר הבית וסיים את ביקורו ללא אירועים חריגים. בן גביר בחר לעלות בעשרה בטבת, יום תענית ויום העלייה לירושלים, ובשל כך הוא רואה בזה ביקור למטרה סמלית ולא ביקור פוליטי.

על ההר הוא אמר כי "הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל, ואנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים אבל גם יהודים יעלו להר ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל". משרד החוץ הפלסטיני הגיב לעלייתו של בן גביר ומסר כי "עליית בן גביר להר הבית היא פרובוקציה חסרת תקדים". דובר חמאס אמר כי מדובר ב"המשך התוקפנות של הכיבוש", אך לא איים בהסלמה.