בעיתון האמריקאי Jewish Vues של קהילת יהודי ניו יורק התבקשו מספר אישים יהודים ורבנים מארצות הברית לבחור מי בעיניהם הוא "סמל לאהבת ישראל". היום (רביעי) פורסם כי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בחר עבור העיתון ברב מאיר כהנא, יו"ר תנועת כך שנפסלה בשל גזענות מריצה לכנסת, כ"סמל לאהבת ישראל". בתוך כך, שר האוצר סמוטריץ' פרסם את הסמל לאהבת ישראל מטעמו ובחר ברב דרוקמן.

תקרית חריגה: בן גביר אמר כי הוא חולק על עמדת הרב כהנא - וספג קריאות בוז
הבית הלבן נגד בן גביר: "לחגוג מורשת של ארגון טרור - דבר מבחיל"

בן גביר, סמוטריץ' ורבנים ואישים אמריקאים בוחרים סמל לאהבת ישראל (צילום: צילום מסך מתוך העיתון Jewish Vues)
בן גביר, סמוטריץ' ורבנים ואישים אמריקאים בוחרים סמל לאהבת ישראל (צילום: צילום מסך מתוך העיתון Jewish Vues)

כזכור, מעט לאחר הבחירות נאם בן גביר באזכרה לזכרו של הרב כהנא וטען כי אינו מסכים עם חלק ממשנתו. בשל כך, הוא ספג קריאות בוז מהנוכחים. "אני חייב לרב כהנא את זה שחזרתי בתשובה והתחלתי ללמוד בישיבה שהקים", אמר בן גביר, "אמנם זה קרה לאחר שנרצח ולצערי לא זכיתי להכירו, אבל זכיתי ללמוד את כתביו ושיעוריו ולהיות בישיבה עם הרבה אהבה לכל אחד: קיבוץ גלויות אמיתי".

בנוסף אמר בטקס האזכרה לכהנא כי "זה לא סוד שהיום אני לא הרב כהנא ולא תומך בגירוש כל הערבים, ולא אחוקק חוקים לחופי ים נפרדים, אם כי ודאי שנפעל ונעשה למען גירוש מחבלים מהארץ, למען צביונה היהודי של ישראל. למען ההתיישבות והזהות היהודית. אבל נדמה לי שגולת הכותרת של הרב כהנא הייתה אהבה. אהבת ישראל בלי חשבון בלי פשרות מבלי שום שיקול אחר".