"באותן נסיבות שהיו לא הייתה חלופה אלא להצטרף לממשלת השינוי. איזה דה־לגיטימציה עשו לנו? אני לא מצטערת על הקמת הממשלה, אבל אני מצטערת על זה שהפרנו הבטחת בחירות בלית ברירה. הציבור לא העריך את הסיבה, וככה זה בפוליטיקה", אומרת ל"מעריב" שרת הפנים היוצאת איילת שקד.

לדבריה, "הציבור בישראל לא בוחר לפי עשייה בפועל, אלא בצורה שבטית או לפי תחושת בטן. נגד הממשלה היוצאת התנהל קמפיין מאוד אגרסיבי שהיה מבוסס כולו על שקר. טענו על כספים שהעברנו לטרור, בעוד שנתניהו מעביר עכשיו מיליארדים לערבים". שקד הוסיפה: "על בסיס הקמפיין, נוצר כלפיי כעס גדול בציבור הימני ואני שילמתי את המחיר. האדם ברחוב לא שואל מי השר שתפקד הכי טוב. ידעתי שבממשלת השינוי אשלם מחיר פוליטי כבד ושילמתי את זה. הצלחה מיניסטריאלית לא תמיד מתגמלת פוליטית".

על הרפורמות המתוכננות במערכת המשפט אמרה: "עם חלק מהמהלכים אני מסכימה ועם חלק לא. נשפוט כל רפורמה לגופו של ענין. תמכתי בפסקת התגברות ברוב של 61, אבל צריך להכליל את פסקת ההתגברות בתוך חוק יסוד חקיקה. אני בוודאי נגד ביטול משפט נתניהו. כשרת משפטים ידעתי לעבוד גם עם שיטת המינויים הקיימת בבית המשפט העליון. הליכוד יכול לקדם את האג'נדה שלו בשיטה הקיימת. עד עכשיו לא הבנתי מדוע צריך לשנות".

שרת הפנים היוצאת מעריכה שהעלייה במחירי הדיור תתמתן השנה ואולי תהיה ירידת מחירים. "העברתי השבוע את השרביט לשר אריה דרעי והתבשרתי ששברנו השנה שיא של כל הזמנים בתכנון דירות. מעל 155 אלף אושרו בוועדות התכנון ושווקו מעל 100 אלף. לא צפינו את עליית המחירים עד עכשיו שהייתה מטורפת. הכל עניין של היצע וביקוש. לפני שנכנסנו, שיווקו 50 אלף דירות וכעת 100 אלף בשנה. בנוסף, מה שהאיץ את המחירים היו העלייה מאוקראינה וגם הריבית האפסית. הופתעתי. לא חשבתי שהעלייה תגיע למספרים של מעל 20% בשנה".

בעניין הוויזות מארה"ב אמרה: "זה נשאר תקוע כי נתניהו והאופוזיציה תקעו את החקיקה כדי שלא אקבל קרדיט על המהלך. צריך לסיים שני חוקים ולהקים את התשתית הטכנולוגית של העברת מידע לארה"ב. ניתן יהיה לקבל את הפטור מוויזה במהלך 2023".

הראיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"