שר המשפטים הנכנס, יריב לוין, הציג אמש (רביעי) את התוכנית המשפטית, אשר כוללת ארבעה נושאים שיתוקנו בשלב הראשון של הרפורמה במערכת המשפט, וביניהם פסקת ההתגברות.

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, התייחס לתוכנית של לוין, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו את ההסבר לצורך החמור בעיניו בהגבלת מערכת המשפט: "‏למערכת המשפט ולפרקליטות יש כוח להרוס את החיים של כל אזרח במדינה", הכריז. "כוח שלא קיים לממשלה או לכנסת. הם יכולים לרוקן לכל אזרח את חשבון הבנק שלו, הם יכולים לעצור ולהשפיל כל אזרח, הם יכולים להפריד בין כל אזרח לילדיו והם יכולים לשלול את החופש של כל אזרח. בפועל, הם יכולים גם לענות ולסחוט כל אזרח (כפי שנחשף בבית המשפט בתיקי האלפים)".

"כיום, אין שום הגנה לאזרח הקטן מפני הכוח העצום הזה", הוסיף ואמר. "אין שום איזון ובלם על המערכת הזאת שיכולה להשמיד חיים של אזרחים".

לבסוף, השווה יאיר את המצב "חסר האיזון" במערכת המשפט למצב בכנסת: "לכנסת ולממשלה יש אינסוף בלמים ואיזונים - במיוחד לאור כך שכל כמה שנים יש בחירות והכנסת והממשלה עומדים למשפט העם. העם יכול להחליף את הכנסת והממשלה ולשלוח אותם הביתה אם הוא אינו מרוצה מתפקוד הכנסת או הממשלה". 


יש לציין כי דברי יאיר נתניהו הגיעו לאחר תגובות רבות, הן מהאופוזיציה והן מצד שופטים בדימוס, שהביעו התנגדות לרפורמה המשפטית בכל תוקף.