לאחר הקמת הקואליציה וההשבעה, הממשלה החלה לפעול להרחבת החוק הנורווגי. בתוך כך, ועדת החוקה, בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן, תייחד את ישיבותיה בשבוע הבא להכנה לקריאה ראשונה של הצעת חוק מטעמה - "הצעת חוק יסוד: הכנסת (תיקון: הפסקת חברות בכנסת של שר או סגן שר). 

לפי הצעת החוק מטעם הוועדה, יורחב השימוש בהסדר המכונה "החוק הנורבגי" בעבור סיעות גדולות יחסית, כך ש"התקרה" לא תהיה עוד 5 ח"כים, ובמקום זאת, בסיעות שמספר חבריהן הוא 18 ומעלה – יוכלו להפסיק את חברותם עד שליש מחברי הסיעה.

בהתאם לסעיף 80 לתקנון הכנסת, ועדת הכנסת, ועדת החוקה חוק ומשפט והוועדה לענייני ביקורת המדינה רשאיות יזום, בתחומי ענייניהן לפי תקנון זה, הצעות חוק בנושאים אלה ולהכינן לקריאה הראשונה: חוקי-יסוד, עניינים שמתחייבים מתיקון של חוק-יסוד ומוצעים לצדו, הכנסת, חברי הכנסת, הבחירות לכנסת, מפלגות, מימון מפלגות ומבקר המדינה.

חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) הביעה התנגדות להרחבת החוק ואמרה: "בשלב זה ועד קיום הדיון בסיעה אני לא מוכנה לקבל את הרחבת החוק הנורווגי לעשרה חברי כנסת. כמי שמופקדים על הקופה הציבורית, אני רוצה להבין למה צריך להרחיב את החוק באופן הזה, יש שרים שאין שום מניעה שיקחו חלק והגעה למליאה. יש לנו אחריות לציבור בעניין הזה, חמישה נורווגים עוד אפשר לקבל, זה החוק הקיים, להרחיב לעשרה בעיני זה חזירות".