מאות השתתפו היום (שישי) בכנס המשפטנים של התנועה לאיכות השלטון נגד פסקת ההתגברות, בשם "התגברות- על מה בעצם", לאחר התוכנית של שר המשפטים יריב לוין באשר לשינויים הצפויים במערכת המשפט שהציג השבוע. 

שופט בדימוס על תוכנית יריב לוין: "עושים למערכת המשפט פוגרום"
שר המשפטים לשעבר על הרפורמה של יריב לוין: "ניסיון למהפכה נגדית"

הכנס התקיים בהשתתפות שרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני, יו"ר לשכת עורכי הדין, אבי חימי, השופט אליקים רובינשטיין, השופט מני מזוז, עו"ד ד"ר אליעד שרגא ומשפטנים נוספים.

עו"ד דר' אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, נשא דברים: "שר המשפטים וראש הממשלה הציבו שלשום איום ממשי מול בית המשפט העליון. פסקת ההתגברות המתוכננת היא פסקת ריסוק בג"ץ וריסוק זכויות האדם במדינה. אנחנו חייבים להתגייס ולמנוע מהממשלה לשנות סדרי עולם ולהחריב את הבית הלאומי שלנו".

עו"ד אבי חימי, יו"ר לשכת עורכי הדין: "הציבור לא בחר בשינוי שיט המשטר, בריסוק בתי המשפט ובעריצות שלטונית. אין מדינה ליברלית ללא ביקורת שיפוטית וללא גבול לכוחו של השלטון. בנפול מבצר בית המשפט, אין עוד ערובה לדמוקרטיה. לשכת עורכי הדין תמשיך לעמוד לימינה של הרשות השופטת".

השופט פרופ' אליקים רובינשטיין-המשנה לנשיאת בית המשפט העליון (בדימוס): "אני לא ישן בלילה. זאת איננה מליצה- אני באמת חרד לדמותה של המדינה. זוהי אינה משילות אלא אנטי משילות".

שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני (צילום: התנועה לאיכות השלטון)
שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני (צילום: התנועה לאיכות השלטון)

שרת המשפטים לשעבר ציפי ליבני, אמרה בכנס: "הממשלה הופכת את שומרי הסף לשומרי שר, ואת היועצים המשפטיים לעורכי דין מטעם. הם יצרו דה ליגיטימציה וגם איבה נגד מי שהם קוראים פקידים. הממשלה הנוכחית רוצה להאכיל אותנו ברעל, ומבקשת מאיתנו לאכול בפה סגור. אנחנו לא נשתוק ולא נפסיק להילחם עד שמדינת ישראל תנצח את ממשלת ישראל!".

עו"ד נדב ויסמן: "כל עורך דין במדינה חייב לקום היום ולהגן על מערכת המשפט!".

השופט מני מזוז-שופט בית המשפט העליון (בדימוס): "התוצאה של פסקת ההתגברות תהיה מדינה ללא הפרדת רשויות- מדינה שיש בה רק רשות אחת ששולטת גם בכנסת וגם במערכת המשפטית".

שר המשפטים לשעבר דן מרידור: "המדינה עומדת בכניסה לסמטה אפלה-יש כאן שינוי עצום וענק בצביון של המדינה שלנו. בנינו מדינה חזקה, אולם כוח בלא צדק הוא אסון, ועיקר הדמוקרטיה היא מרכזיות האדם".

עו"ד דוד חודק: "הממשלה אסרה מלחמה על העם, ומלחמה זה מה שהם יקבלו מאיתנו. האש הזרה שהממשלה הזאת הדליקה עלולה להבעיר את הבית!".

השופטת אילה פורקצ'יה-שופטת בית המשפט העליון (בדימוס), ונשיאת התנועה לאיכות השלטון: "אנחנו מתקופה של שבר בעקרונות היסוד של המדינה- שבר בכל מערכות השלטון ובכל מרקם החיים. לא נוכל להשלים כחברה ליברלית עם הרס ערכי היסוד שלנו. צריך בימים האלה להפעיל כל אמצעי לגיטימי נגד היוזמות ההרסניות".