"מתנגדים להפיכה המשטרית": עשרות אלפי מפגינים השתתפו במספר הפגנות שנערכו הערב (שבת) בתל אביב במחאה על התוכנית המשפטית של יריב לוין, שכוללת רפורמות מרחיקות לכת במידת ההשפעה הפוליטית על מערכת המשפט.

ההפגנות נפתחו בכיכר הבימה, שם התכנסו לפי הערכות המארגנים כ-15,000 אנשים. כיכר הבימה התמלאה לחלוטין והמפגינים זלגו אל הכבישים הסמוכים. בהמשך, להערכת המארגנים, כ-30,000 בני אדם השתתפו ב"צעדת הזעם" נגד הממשלה החדשה. 

לאחר מכן צעדו המפגינים מכיכר הבימה לעבר מוזיאון ישראל, שם נערכה עצרת ונשאו דברים פעילים חברתיים וחברי כנסת.  שרשרת אירועי המחאה הסתיימה ב"צעדת זעם" עם לפידים נגד הממשלה שנעה לכיוון מצודת זאב.

הצעדה אורגנה ע"י קואליציית ארגונים כנגד הממשלה החדשה וצעדיה המתוכננים. מטעם המוחים נמסר: "ההפיכה המשטרית המסוכנת של נתניהו ושותפיו לממשלה העבריינית תיתקל בהתנגדות אזרחית שטרם נראתה".

צעדת הלפידים נגד הממשלה
מתנועת עומדים ביחד, ממארגני הצעדה, נמסר: ״הגורמים הקיצוניים והמסוכנים בממשלה החדשה שהוקמה, מתכננים כבר איך לפגוע בכולנו: איך להעמיק את האפליה הגזענית כלפי האזרחים הערבים, איך לקצץ בתקציבים החברתיים, איך להפלות על רקע מגדרי ומיני. לא נשב בבית בחיבוק ידיים ולא נתמכר לייאוש ולתסכול. איפה שיש מאבק - יש גם תקווה. ואנחנו נצא למאבק על הבית של כולנו".
הפגנה בתל אביב נגד הממשלה (צילום: אבשלום ששוני)

הדגלים השחורים הוסיפו ומסרו כי "בשבת הבאה נמשיך להפגין נגד ההפיכה המשטרית. לעשרות האלפים שיצאו הערב, יצטרפו בשבת הבאה, בשעה 19:30 עוד מהמוני בית ישראל למחות נגד ההפיכה המשטרית. זהי הדמוקרטיה של כולנו ולא ניתן לקומץ נאשמים ועבריינים מורשעים לרסק את מדינת ישראל. מול ההפיכה תקום התנגדות חסרת תקדים. נתראה בשבוע הבא״. 

צעדה נגד ממשלת נתניהו בתל אביב (צילום: עומדים ביחד)

הדגלים השחורים מסרו עם תחילת ההפגנות: ״ההפיכה המשטרית תיתקל בעם ישראל נחוש לשמור על הדמוקרטיה - ותיכשל״. לדבריהם, "נתניהו במאמץ להיחלץ מהכלא מנסה לחסל כל סממן דמוקרטי: טיהור פקידים במשרדי ממשלה, פירוק מערכת המשפט ומסע איומים מאפיוזי על שופטי העליון.

"מולו חייבת לקום המחאה הגדולה ביותר שנראתה פה, אפשר לעצור את ההפיכה דרך הרחובות, השבתת המשק ושיתוק מדינת ישראל בכל אמצעי חוקי. היום אנחנו יוצאים למסע החשוב ביותר: מתקפת מנע נגד דיקטטורה. אין לנו ברירה אלא לנצח!״.

ממארגני המחאה נמסר מוקדם יותר כי "החל מהשעה 19:00 יתכנסו בכיכר הבימה כל מתנגדי ההפיכה המשטרית שמבצעת הממשלה העבריינית, המאיימת לפגוע בכלל אזרחי ישראל באשר הם, אליה יגיעו בין השאר גם אישי ציבור".

עוד נמסר כי מתוך ההפגנה יצאו צעדות שונות במהלך הערב. צעדה ראשונה תצא בשעה 19:30 לכיוון מוזיאון תל אביב שם תהיה גם הפגנה עם במה ונואמים שמאורגנת על ידי תנועת עומדים ביחד וארגונים נוספים.

צעדה שנייה היא צעדת לפידים נגד הממשלה שתצא מאוחר יותר, במטרה "להעביר מסר לממשלה כי ההפיכה המשטרית המסוכנת תיתקל בהתנגדות אזרחית שטרם נראתה".

יו"ר מפלגת העבודה, השרה לשעבר מרב מיכאלי בכיכר הבימה: "איזה אנרגיות בכיכר הבימה! יחד עם אלפי מפגינות ומפגינים מדהימים יצאנו להפגין ולצעוק בקול ברור- לא ניתן להרוס את המדינה שלנו! נמשיך להלחם על הדמוקרטיה שלנו".

יריב לוין על השינויים שהוא מתכנן בוועדה למינוי שופטים (צילום: ערוץ הכנסת)