לקראת סערה בממשלה? יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף פנה הבוקר (ראשון) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרת התחבורה מירי רגב, בדרישה לבטל את העבודות שנערכו במסילת הרכבת במהלך סוף השבוע. במכתב, שבין נמעניו, גם שר הכלכלה, ראשי מפלגות הקואליציה וסגן שרת התחבורה, ציין גולדקנופף כי "הדבר מנוגד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין הליכוד למפלגות החרדיות".

במכתבו כתב גולדקנופף: ״הובא לידיעתי כי מתקיימות עבודות בשבת ברכבת ישראל שאינן עונות כלל להגדרה של פיקוח נפש".

עוד הוסיף: "לא נוכל להשלים עם מצב זה, אני מבקש את התערבותך הדחופה בנדון".

עם זאת, במשרד התחבורה העריכו כי העבודות ברכבת יימשכו כסדרן.

כאמור, אמש נראו עבודות על המסילה בנתיבי איילון בתל אביב, בקטע שבין תחנת סבידור לתחנת הרצליה. עבודות אחזקה אלו ניתנות לביצוע רק כאשר המסילה מושבתת מתנועה, ומתווספות לאלה שעליהן הכריזה הרכבת בשבוע שעבר כחלק מהשלמת החשמול של מסילת פלשת בין אשקלון ורחובות.

מרכבת ישראל נמסר כי בשל עבודות חיבור מסילות לרשת החשמל הרכבתית בקו הנוסע בין תחנות אשקלון ורחובות, והיערכות להפעלת קו בנימינה - רחובות, יחולו בשבועות הקרובים שינויים בתנועת הרכבות בסופי השבוע בלבד באזור אשקלון, אשדוד, יבנה, רחובות, באר יעקב ולוד.

ח"כ פינדרוס ('יהדות התורה') התראיין גם הוא ברדיו 'קול חי' ואמר: "מקווה שהעבודות ברכבת בשבת זו תקלה של חוזים מהעבר. הממשלה תקפיד על הסטטוס-קוו כפי שנקבע בהסכמים הקואליציוניים".