חבר הכנסת דודי אמסלם (הליכוד) עורר סערה במהלך סוף השבוע האחרון, לאחר שתועד תוקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו, על כך שלא קיבל את אחד משני התפקידים שדרש - יו"ר הכנסת או שר המשפטים. "אנחנו דרג ב' בדמי מפתח. זו כפיות טובה עצומה של ראש הממשלה שלא הייתה כדוגמתה", התבטא בחריפות. 

אמסלם במתקפה חסרת תקדים נגד נתניהו: "כפוי טובה, משפילים את כל האמסלמים והביטנים
"לאחר המתקפה של אמסלם על נתניהו: המסר הברור של לשכת רה"מ 


לימור לבנת, לשעבר שרת החינוך מטעם הליכוד, שוחחה הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM, והתייחסה לסוגיה: "חושבת שמדובר בעניין פרטי של דודי אמסלם שמתוסכל, מאוכזב מזה שלא קיבל את מה שדרש. הוא הציב בפני נתניהו אולטימטום -  או שר משפטים או יו"ר הכנסת, ולא רצה לקבל תפקידים אחרים, אז הוא הפך את זה למשהו עדתי. זה לא נכון, אפשר לראות את הרכב הממשלה".

היא מתחה ביקורת חריפה על הרכב המפלגה הנוכחי: "זה לא מה שהיה, אני לא מכירה את הליכוד של היום, אני לא יכולה לראות בה את מה שהליכוד היה במשך כל השנים מאז תנועת החירות, זה לא דומה למה שהיה. מתקשה למצוא בה איזשהו קשר למה שהכרתי, ולכן פרשתי".

שרת החינוך לשעבר הביעה הבנה לשינוי המדיניות של השר הנוכחי יואב קיש: "הוא לא היחיד, היו עוד שרים שהודיעו מיד על ביטול של רפורמות. השר הנכנס בא לתפקידו כדי באמת להציג מדיניות, הממשלה התחלפה, לגמרי לגיטימי ששרים ירצו לממש מדיניות של ממשלה חדשה".

 "יחד עם זאת הייתי אומרת שכששר נכנס לתפקיד, בעיקר שר שלא בא מתוך המקום הזה, לא שר מתחום החינוך, ולא מכיר את זה, ראש הממשלה מינה אותו יום יומיים לפני כניסתו, הייתי מצפה שייקח לעצמו פרק זמן מסוים כדי ללמוד להכיר, ואז לקבל החלטות", ציינה. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm.