אחרי התנגדות היועמ"שית: שרי הממשלה לא הצביעו היום (ראשון) על מינוי המועמד של מירי רגב לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה, מינוי שנפסל בוועדת המינויים והוכרז על ידי היועמ"שית כבלתי כשיר. המשנה ליועמ"שית גיל לימון נכח בישיבה והציג את חוות הדעת נגד המינוי. 

שרת התחבורה מירי רגב מסרה כי "לאור הבקשה של המשנה ליועמ"שית לממשלה גיל לימון לדחות את ההצבעה בשבוע כדי להגיע להסדר, החליטה הממשלה לאפשר זאת ולהביא את המינוי להצבעה ביום ראשון הקרוב".

"לא מכירה את הליכוד של היום": בכירה לשעבר במפלגה מתייחסת לסערת אמסלם

רגב הציעה בדיון לתת לו תקופת ניסיון, עד אישור התקציב, אך לימון לא קיבל את הצעתה. בסיום הדיון הוחלט לדחות את ההחלטה בשבוע ולנסות ולהגיע להצעת פשרה עד אז. כזכור, מלכתחילה ועדת המינויים הציעה למנות את משה בן זקן לתקופת ניסיון של חצי שנה. נעשתה התייעצות עם היעוץ המשפטי לאישור המינוי.

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, התנגד למינוי בהגדרה של "ניסיון", על כן הוחלט למנות את בן זקן  לתקופה של חצי שנה ולאחר מכן לדון בהמשך כהונתו. אך לאחר מכן הוועדה חזרה בה וכידוע, לא המליצה על מינויו של בן זקן  .

כעת קיים רצון לאשר את המינוי של בן זקן בתוך הסכמה ולא "על הראש" של ועדת המינויים. לפי הערכות, הנושא יעלה לדיון ואישור הממשלה בשבוע הבא, תוך חזרה להסדר המקורי: מינויו של בן זקן לתקופה של חצי שנה.

מירי רגב, גלי בהרב מיארה (צילום: אבשלום ששוני,פול מרק ישראל סלם פלאש  90)
מירי רגב, גלי בהרב מיארה (צילום: אבשלום ששוני,פול מרק ישראל סלם פלאש 90)

כזכור, היועצת המשפטית לממשלה, עוה"ד גלי בהרב-מיארה, הודיעה כי היא מתנגדת למינוי המועמד מטעם השרה מירי רגב לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה. במכתב שהעבירה לשרים, הסבירה כי מינויו של משה בן זקן נבחן על ידי ועדת המינויים, שמצאה כי אינו כשיר למילוי תפקיד זה. 

במכתבה הדגישה בהרב-מיארה כי הוועדה למינוי מנכ"ל במשרד התחבורה, קבעה שמינויו "עלול לפגוע בתפקוד המשרד וביכולתו לעמוד במשימותיו הרבות". 

"המינוי נבחן על ידי ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה, שהיא הגורם המקצועי האמון על העניין. לאחר שוועדת המינוים בחנה את העניין ושמעה את השרה, היא מצאה כי המועמד אינו כשיר למילוי התפקיד, ומינויו עלול לפגוע בתפקוד המשרד וביכולתו לעמוד במשימותיו הרבות והמורכבות", כתבה.

מירי רגב  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
מירי רגב (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"לפי הדין, החלטת הוועדה היא בעלת משקל רב במיוחד, כמעט מכריע, ורק בהימצא טעם מיוחד בעל משקל מהותי, תהיה הצדקה לסטות ממנה. לאחר שהוועדה נדרשה לנושא בשנית, בהמשך לפניית נוספת של שרת התחבורה, ולא הוצבע על טעם מהותי לשינוי עמדתה, הרי שאין בסיס משפטי המאפשר את המינוי בניגוד לעמדתה. לפיכך, סבורה היועצת המשפטית לממשלה כי יש מניעה משפטית לאישור המינוי".

הממשלה תדון היום במינוי של רגב למנכ"ל משרד התחבורה, פעיל ליכוד שהיה ממארגני ה"ליכודיאדה" באילת, אשר שימש בעבר כראש המטה של רגב במשרד התחבורה. זאת כאמור למרות שנפסל בוועדת המינויים, וגם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה סבורה שיש מניעה משפטית לאישור המינוי. 

אמיר אוחנה ומשה בן זקן בליכודיאדה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אמיר אוחנה ומשה בן זקן בליכודיאדה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)