ח"כ אפרת רייטן (העבודה) התראיינה היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחסה להפגנה הגדולה שהתקיימה אמש בכיכר הבימה בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית של השר החדש יריב לוין.

בימין בירכו על תוכנית לוין; לפיד תקף: "כנופייה של עבריינים"
בארה"ב מוטרדים מהתוכנית של יריב לוין ומשגרים מסר עדין לממשלת ישראל

"היו המון אנשים, מעל עשרת אלפים איש היו שם והדגל ששלט היה דגל ישראל", אמרה ח"כ רייטן בפתח דבריה, "אנשים שפגשתי שם באו מחיפה, מהדרום, ירושלים, הרבה אנשים שזעקו ומחו נגד הממשלה. לכל אחד הייתה את הסיבה שלו. אני חושבת שגם בבלפור, אני לא השתתפתי באופן אקטיבי, אבל ראיתי גם שם ערך רב לגבי המוטיבציה לבוא ולמחות נגד נתניהו דאז. היום החיבור היה של אנשים שהם פשוט מוחים נגד הממשלה על כל גווניה ועל כל המסרים". 

לאחר מכן נשאלה חברת הכנסת מהעבודה מה אפשר לעשות כדי שהפגנות נגד הממשלה לא יהפכו להפגנות נגד הכיבוש, והשיבה: "הכיבוש זה דבר שצריך לדון בו ולטפל בו, אך לא באירועים האלה. אני חושבת שצריכים לראות לאן זה מתפתח. מה שמאוד בלט אתמול היה דווקא הצורך האנושי של אנשים שלא באו מאורגנים ומחפשים את הארגון, את המנהיגות והדרך שמישהו יבוא ויאחד רגע אחד את המטרה וההפגנה".

"לא ראיתי אנשים מהמחנה הממלכתי, אותי זה מאוד אכזב וגם את האזרחים, כל מי שדיבר איתי שם נושא את עיניו לשליחי הציבור ולציבור המייצג אותו בכנסת", הוסיפה, "כל מגע שלי עם האזרחים שאתמול הפגינו היה מבורך. חשוב היה להסתכל לאנשים אחד לשני בעיניים, לדבר, להתווכח אפילו, אנשים באמת באו ופרקו מעל ליבם את הכאב".

"אומרים לי 'אל תתייאשו', אני חושבת שההפגנות האלה יישארו איתנו הרבה מאוד זמן. לטעמי המחאות שלנו לא צריכות להיעצר בהפגנות", ציינה ח"כ רייטן, "אנחנו נראה הפגנות יותר חריפות אם זה במסגרת של שביתות או מסגרות אחרות. אני שומעת על ההסתדרות שהכריזו על סכסוך עבודה בגלל כל פיצולי משרדי הממשלה, וגם אני שומעת את הארגונים הכלכליים, עורכי הדין, כולם בהתכווננות לראות לאן הממשלה לוקחת אותנו. אני בחוויה שלי בכנסת, זו באמת דריסה". 

יריב לוין  (צילום: אוליביה פיטוסי)
יריב לוין (צילום: אוליביה פיטוסי)

כמו כן, צוין בפניה כי ביום חמישי האחרון יו"ר מפלגתה מיכאלי ניסתה לארגן מסיבת עיתונאים של האופוזיציה, אך ראשיה לא הגיעו, והשיבה: "יש ניסיונות תמיד להיפגש, מיכאלי קבעה פגישה עם לפיד, יש ניסיונות נוספים ואחרים להקים איזשהו מטה משותף של מלחמה או מאבק שלנו כאופוזיציה נגד דברים שמוסכמים. בין הסיעות עצמם באופוזיציה יש מחלוקות, אני בטוחה שאני ואלקין לדוגמא לא בטוח שנצביע לאותם חוקים אותו דבר".

"אני חושבת שהמהלכים שאנחנו ראינו בשבוע האחרון זה ניסיון ברור למחוק את הקואליציה הקודמת מדפי ההיסטוריה, לרבות כל ההצלחות וההישגים שלה", אמרה ח"כ רייטן, "מפיטוריהם או ניסיונות לפיטוריהם של עובדי המדינה, וכמובן למחוק את כל הרפורמות וההישגים. אפשר לראות מה שעשינו במהלך השנה וחצי הזו, היו דברים לשפר, רק התחלנו את הדרך, אני לא אתן להישגים האלה להימחק, אנחנו צריכים להמשיך להיאבק גם על הדרך שלנו וגם על האמת".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM