מליאת הכנסת התכנסה היום (שני) לישיבה, שכללה - כמדי שבוע - חילופי צעקות הדדיים בין הנוכחים. ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד ניסה לנאום במליאה, אך נקטע מספר פעמים על ידי חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד.

לפיד אמר: "יש שאלה אחת שהממשלה החדשה לא מוכנה לענות עליה: מי ישלם? מי ישלם את המחיר של כל מה שהם מעוללים עכשיו למדינת ישראל? כשתפרוץ פה אינתיפאדה בגלל שבן גביר הוא רודף פרסום חסר אחריות, מי ישלם? איזה עסקים ישרפו, איזה ערים יבערו, איזה תמונות ישודרו בכל העולם? מי ישלם בחייו? כשיריב לוין יסיים את ההפיכה השלטונית שלו וישראל תפסיק להיות דמוקרטיה – כי אם הוא יממש אפילו חלק מהתוכניות שלו, אנחנו כבר לא דמוקרטיה – מי ישלם? מי ישלם על זה שלא יהיה בית משפט בישראל?".

"מי ישלם על זה שמול עריצות השלטון לא יהיה לחלשים לאן ללכת? מי ישלם כשיתחילו תביעות בינלאומיות נגד לוחמי ומפקדי צה"ל? מי ישלם כשהם יוכלו לתבוע ולהשתיק ולדרוס כל מי שלא נכנע להם, כי יהיו להם שופטים פוליטיים שהם מינו, ויועצים משפטיים שהם בובות על חוט. מי ישלם – במובן הפשוט ביותר – את החשבונות של מאות אלפי אנשים שהם רוצים לשלם להם כדי שהם לא ילמדו מקצוע, לא יעבדו, יחיו על חשבון אחרים. מי ישלם את המיליארדים שהם מתכוננים להשקיע בכבישים ותשתיות למאחזים בלתי חוקיים ביהודה ושומרון?", המשיך.

הוא הדגיש עוד כי "כסף לא גדל על עצים. כסף ממשלתי מגיע ממקור אחד: מאנשים עובדים. מי ישלם את העליה ביוקר המחיה? מי ישלם את התוספות לחינוך החרדי? מי יעמוד בפקקים אם לא יהיו עבודות בשבת? מי ישלם את המחיר כשארצות הברית תפסיק להיות בעלת הברית הקרובה ביותר שלנו? כשיתחילו סנקציות בינלאומיות? כשהעולם ישים אותנו באותה חבילה עם הונגריה ופולין?".

"מי ישלם את המחיר של ממשלה מושחתת, אלימה וחסרת אחריות, עם ראש ממשלה חלש שכולם עושים עליו סיבובים? אתם יודעים את התשובה, אתם יודעים מי ישלם. אלה שתמיד משלמים. הפרייארים. השאלה היחידה שנותרה היא, מה יקרה כשהם כבר לא יהיו מסוגלים יותר לשלם על הכל", סיכם.