השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, ייפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן. זאת, לקראת ביקורו של סאליבן בארץ במהלך החודש הקרוב, שבו ידון ב"איומים שמציבה איראן". סאליבן ייצא לביקור על מנת להיפגש עם גורמים בממשלת נתניהו שהוקמה לאחרונה.

סאליבן שוחח עם מספר עיתונאים במהלך נסיעתו של הנשיא האמריקאי ביידן למקסיקו, והבהיר כי הסכם הגרעין עם איראן אינו נמצא בסדר העדיפויות האמריקאי נכון לעכשיו, וכי הוא עדיין מאמין שהדרך הטובה ביותר למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, היא הדרך הדיפלמטית. הוא הוסיף כי הנושא ידון במהלך השיחות עם הגורמים הישראלים. סאליבן לא ציין את מועד הביקור המדויק שיערוך בישראל.

על פי מקור אמריקאי, ביקורו של סאליבן יערך לנוכח דאגת הממשל בארצות הברית מהרכב הממשלה החדשה בישראל, וכי הדבר יגרום להרעה בקשר עם הפלשתינים. הנשיא ביידן פועל לתיאום עמדות עם ממשלת נתניהו בנוגע להסכם הגרעין עם איראן, והברית בין ארה"ב לבין סעודיה, כך על פי דיווח של סוכנות רויטרס. 

ביידן כינה את נתניהו בשבוע שעבר "ידיד מזה עשרות שנים". ראש הממשלה הישראלי מתכנן לטוס לארצות הברית במהלך החודש הבא, על מנת להיפגש עם ביידן בבית הלבן. בתוך כך, גם אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקאי, צפוי להגיע בקרוב לביקור בישראל.