השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, עורר אתמול סערה לאחר שהתייחס בפתח ישיבת סיעתו להפגנה שהתקיימה שלשום כנגד הממשלה בתל אביב. "אני בעד הפגנות, אבל מי שחוסם כביש ומי שמתפרע, צריך להיעצר. דין הפגנה בתל אביב כדין הפגנה בירושלים, דין הפגנה של השמאל כדין הפגנה של הימין", אמר.

ח"כ צביקה פוגל שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM והתייחס לדבריו של ראש מפלגתו ואמר: "אתם הרי חסידי השוויון, כל הזמן אתם טורחים להזכיר שהדבר הזה הכרחי. בא איתמר בן גביר ואומר קודם כל שהוא בעד הפגנות, אבל בכל הפגנה להתנהג באותה מידה. אני חושב שזו גישה נכונה".

ח"כ פוגל טען כי המפגינים במוצאי שבת בתל אביב "חרגו מתחומי ההפגנה שניתנה להם, הרישיון, מה את רוצה? לאפשר להם להפר הכול? איבדנו את כל הרסן? את כל החוקים? זה הרי בלתי אפשרי. הפגנות זה דבר חשוב, אנחנו לומדים מהפגנות, אלה דברים חשובים, הדמוקרטיה הזו מאוד חשובה אבל בואו נשמור אותה בגבולות. אם נאבד את הרסן, אתם רואים לאן גנץ ולפיד רוצים לקחת, עד לשם? אני שמעתי לא מעט אנשים מאוד בכירים מהמשטרה שמעורבים בדברים האלה שאמרו שיש הבדל מאוד ברור בין הדרך שבה הם מתנהלים בירושלים לדרך שבה הם מתנהלים בתל אביב. אני לא יודע למה, אני מדבר על התוצאה הסופית".

"בעוצמת הכוח שבה משתמשת המשטרה כדי לרסן את מי שמפר את רישיון ההפגנה. זה הכול. את זה איתמר ביקש לשמור. מה נראה לכם מוזר? בן גביר לא רוצה יד קשה, הוא רוצה אותו יחס לכל המפגינים מכל מקום שהוא בכל הפגנה שהיא. בואו נתנהג אותו דבר כדי לשמור על החוק. הוא היום אמון על החוק, הוא לא יכול לעשות השוואות ולהפר את החוק. זה כל מה שהוא הסביר אתמול לשוטרים. כשאתה רוצה להביא משהו לידי ביטוי אתה לא יכול להגיד הכול באופן כללי, אתה חייב להשתמש בדוגמאות. אם הדוגמאות האלה גורמות לכם את הרושם שאיתמר מחר בבוקר הוא המפכ"ל, תרדו מזה. זה לא שם, זה לא בכיוון, איתמר רוצה מדיניות, רק ממה ששמעתי אתמול, מהשיחה שהייתה לו עם סגל הפיקוד הכללי,  תנו לו קרדיט - לא תראו פה דברים חריגים, ההפך הוא הנכון. תראו ניסיון אמיתי לשמור על החוק", הוסיף.

איתמר בן גביר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

עוד אמר כי "אנחנו שמונה ימים בשלטון, אנחנו מביאים את הדברים שרצינו לידי ביטוי, מה לעשות שהכול קורה במקביל? זה בדיוק העניין. בצד עומדים שני בכיינים ומנסים לעשות מרידה בישראל. לפיד וגנץ, הם עושים בשבוע האחרון מנסים להסתיר את הכישלונות שלהם תוך שימוש בכל התירוצים שהם יכולים. אהרון ברק, חוק השבות, נשים שילכו עם כובעים, היחסים עם העולם - הכול רק כדי להסתיר את כל הרע שהם השאירו לנו, את כל הנזקים. שום מסך עשן ושם אשליה לא יכסו באמת את גודל הביזיון המנהיגותי של השניים האלה". 

"אני קודם כל רוצה ללמוד. מהדברים שלמדנו הראשונים אז כן, נמשיך לחוקק את חוק פקודת המשטרה. אני אומר לכם, יש הרבה דברים שצריך לטפל בהם. יש הרבה דברים שצריך ללכת ולגעת בהם, היה את אירוע בריחת האסירים שאני רוצה ללכת ללמוד מה עשו באמת כדי שמקרה כזה לא יחזור. יש לי הרבה עבודה, והיא לטובתה של מדינת ישראל. אנחנו נחזיר את המדינה למסלול השפיות", הוסיף. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm