ח"כ אחמד טיבי, יו"ר תע"ל, שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM על הדברים שאמר אמש ח"כ חנוך מילביצקי בזמן הדיון בוועדת הכנסת על הצעת החוק לביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור, וסיפר כי הוא מרגיש "היחיד שהזדעזע מהאמירה" של מילביצקי, שטען כי הוא "מעדיף רוצחים יהודים על רוצחים ערבים". טיבי הבהיר: "רוצח ילד הוא רוצח גם כשהוא יהודי או ערבי או סקוטי". 

ח"כ מהליכוד לטיבי: "אני מעדיף רוצחים יהודים על רוצחים ערבים"
חה"כ מהליכוד שעורר סערה מנסה להסביר ולא מתחרט: "לקחו חצי משפט"

אחמד טיבי בדיון על הצעת החוק לביטול אזרחות של פעיל טרור. צילום: ערוץ הכנסת

בפתח הדברים סיפר טיבי על השתלשלות הדברים: "הצעת חוק לשלילת אזרחות למי שמקבל תקציבים מהרשות הפלסטינית. אני אמרתי שאני עקרונית מתנגד להצעה, אבל לחילופין אתם כנראה רק מתוך טעות שכחתם לצרף למשל רוצח ראש ממשלה. אולי לשלול את האזרחות שלו גם, שהוא יהודי. או שמה שלילת אזרחות היא רק לערבים?"

"ח"כ מילביצקי ענה לי שזו מדינה יהודית שבה יהודים עדיפים על ערבים. אמרתי 'גם רוצחים?' הוא אמר לי 'כן, אני מעדיף רוצחים יהודים על רוצחים ערבים'. אמרתי לו 'אולי תחזור על זה באנגלית?', ואז הוא חזר על זה באנגלית".

כשנשאל אם מישהו נרעש מהדברים או שהם עברו ללא התייחסות השיב טיבי: "עברו ליד. הרגשתי שאני היחידי שהזדעזע מהאמירה. רק לאחר מכן, שהתקשורת פרסמה את הדברים, התחילו תגובות על הזעזוע מעצם האמירה. לכן חיזקתי ואמרתי שמבחינתי רוצח הוא רוצח, גם כשהוא יהודי או ערבי או סקוטי, רצח של ילד הוא רצח של ילד. המדרג הזה של העליונות היהודית, הגזענות באמירה הזו, מזעזע ונורא.

כשנשאל אם מבחינתו אין הבדל בין רצח פלילי ללאומני השיב: "ענו לי שגם ברצח לאומני יש הבדל בין יהודים לערבים, ואז הוא ענה לי עוד תשובה - אין טרוריסטים יהודים. כן. גם יגאל עמיר. הוא אמר לי 'אין טרוריסטים יהודים'. זה עם ללא גנבים, ללא רוצחים. אני לא טוען ככה על העם שלי, שאין בו תופעות שליליות. אין עם כזה. 

טיבי הוסיף: "אני רוצה לשאול אותך, אפרופו פלילי, נגיד שיש מקרה פלילי, רוצח סדרתי, ביתר את גופותיהן של נשים, מישהו יעלה על דעתו לשלול לו אזרחות? ישלחו אותו למאסר עולם. אני מבדיל בסימטריה בין סכסוכים לאומיים, כן". 

בהמשך התייחס לחגיגות לשחרור המחבל כרים יונס וסיפר כי לא לקח בהן חלק. "אני את כרים פגשתי לפני שבע שנים בכלא, כי עשינו סיורים בבתי הכלא כדי לבדוק את התנאים של האסירים ולהשוות תנאים של אסירים יהודים וערבים כי קיבלנו פניות שיש אפליה. הוא אמר לי 'לא הייתי חוזר על המעשה שעשיתי שוב, אני רואה את הדברים אחרת. אני רוצה לסיים את הכיבוש אבל בדרכים אחרות', והוא תומך ברשות. לא הייתי בחגיגות. כשאני אלך אתה תדע". 

בהמשך הסביר מדוע לא הגיע להפגנה נגד ממשלת נתניהו במוצ"ש: "לא קיבלתי אישור מיאיר לפיד. אני צוחק, זה סרקזם על האמירה שלו שחד"ש תע"ל לא חלק מהאופוזיציה. הוא אמר באיזו מסיבת עיתונאים שחד"ש תע"ל לא חלק ולכן לא באתי. לא יכולתי אישית בגלל לו"ז שלי. איימן עודה ייצג אותנו ואני אשתתף בהפגנות הבאות. אני אחליט מתי, אבל אני בעד להשתתף בהפגנות האלה.

על איימן עודה אמר כי "אנחנו עובדים יחד באותה סיעה". על מנסור עבאס אמר: "מנסור עבאס לא משתתף בהפגנות כבר כמה שנים. אם נתניהו יזמין אותו לשיחות ויסכים לצרף אותו הוא ירוץ מהר להיכנס לקואליציה הזו, על פי דבריו. הוא אמר בכמה הזדמנויות שהוא לא פוסל כניסה או שיתוף פעולה עם הקואליציה הזו".

שוחחת איתו מאז הבחירות?
"קצת, הוא עסוק בהשמצות ש'בגללכם הממשלה הזו נפלה' וכו'. הוא שכח שהוא ניסה להדיח את גנאים ואת זועבי לפני שהם הצביעו נגד מה שקרוא צו יו"ש. אתמול הם הצביעו נגד למרות שחלק מהם הצביעו בעד לפני כמה חודשים. הוא מתכחש למציאות שהייתה כי הוא מתקשה להסתכל למציאות החדשה שבה הוא חבר כנסת. קשה לו להיות חבר בוועדה זו או אחרת, הוא התרגל לקואליציה.

"אני רק לפני שבועיים אמרתי שאני בעד להחזיר את הרשימה המשותפת והאיש ממשיך להשמיץ השמצות בגלל התסכול שלו. עקרונית, כראש תע"ל, אמרתי לפני הבחירות ואחרי, שהציבור רוצה רשימה משותפת. בינתיים עבאס עושה הכול הפוך והוא פירק את הרשימה המשותפת וניהל מו"מ עם נתניהו מאחורי הגב שלנו". 

גם אתם עזרתם לנתניהו לא פעם, לבחור מבקר מדינה.
"איך? אנחנו? מנסור עבאס וחבריו. לא אנחנו. את מתבלבלת בין ערבים. את יודעת מה הייתה התוצאה של פיזור הכנסת? כולם הצביעו בעד פירוק כי ימינה פירקה את הקואליציה". 

לסיום נשאל אם הוא חושש מדבריו של בן גביר לגבי ההפגנות והשיב כי "אני רגיל להפגנות עם יד קשה. אנחנו הערבים רגילים להכול". על הטענות כי הונף דגל אש"ף אמר: "כל אחד יעשה מה שהוא רוצה. זה דגל העם הפלסטיני. אני מניף את דגל הצורך לסיים את הכיבוש. זו עמדתי וכך יהיה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm