מפלגת יש עתיד מצטרפת להצעת החוק של הקואליציה ולדומות מהאופוזיציה בעניין ביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור שמקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור. מחר תעלה להצבעה במליאת הכנסת בקריאה טרומית הצעת החוק של חברי הכנסת מאיר כהן, מירב בן ארי וח"כים נוספים מיש עתיד.

אחמד טיבי: "רוצח ילד הוא רוצח גם כשהוא יהודי או ערבי או סקוטי"
ח"כ מהליכוד לטיבי: "אני מעדיף רוצחים יהודים על רוצחים ערבים"

מטרת החוק הנה לקבוע כי אזרח או תושב מדינת ישראל שהסכים לקבל תשלום מהרשות הפלסטינית, במישרין או באמצעות גוף זר, כשכר או תגמול בעבור ביצוע מעשה טרור או עבירה אחרת שיש בה משום פגיעה חמורה בביטחון המדינה, כמוהו כמעיד על עצמו שהוא מוותר על מעמדו כאזרח או כתושב.

בהודעה שפרסמה המפלגה נכתב, כי "אנשים רבים שמחזיקים באזרחות או תושבות ישראלית מקבלים בימים אלה, משכורות חודשיות מאת הרש"פ כשכר ותגמול בעד ביצוע מעשי טרור. 

משכורות אלה עולות בהדרגה עם ותק האנשים בכלא. כך למשל, רוצחי החייל אברהם ברומברג ז"ל בשנת 1980, מקבלים מהרשות הפלסטינית משכורת חודשית בסך 12,000 שקלים חדשים כל אחד. על פי חישובי מכון 'מבט לתקשורת פלסטינית', עד סוף חודש אוקטובר 2020 שילמה הרש"פ לרוצחים סכומים מצטברים של 3,608,400 שקלים חדשים, רק בשל כך שרצחו חייל צה"ל. ארבעת רוצחי החייל משה תמם ז"ל, זוכים גם הם למשכורות חודשיות דומות מאת הרש"פ. רוצחים אלו, על פי חוקי הרש"פ, זכאים להמשיך ולקבל משכורת גם לאחר תום ריצוי עונשם ושחרורם מהכלא".

לטענת המפלגה, "אין זה עולה על הדעת, שאזרחי ותושבי ישראל שלא רק שבגדו במדינה ובחברה הישראלית, אלא אף הסכימו לקבל תשלום מאת הרש"פ כשכר בעד ביצוע מעשה הטרור וממשיכים ליהנות ממנו, ימשיכו להחזיק באזרחות או תושבות ישראלית".

חבר הכנסת מאיר כהן אמר כי "מצב בו מחבלים שרצחו ישראלים בדם קר מתוך אידאולוגיה לאומנית והם ממשיכים ליהנות מאזרחותם הישראלית על כל המשמעויות היא מציאות עגומה, בממשלה היוצאת כשר האחראי על הביטוח הלאומי קידמתי יחד עם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד החלטת ממשלה ותוכנית לשלילת זכאויות של משפחות מחבלים תושבי ואזרחי ישראל, אשר ביצעו מעשי איבה ועבירות ביטחון, לגמלאות, קצבאות ויתר ההטבות מגופי המדינה. מול הטרור אנחנו צריכים לנקוט יד קשה, זה מה שעשינו בממשלה וזה מה שנעשה גם מהאופוזיציה".

חברת הכנסת מירב בן ארי הוסיפה כי "לא ייתכן שמחבל שרצח ישראלים יגור בישראל כאזרח או כתושב. אם המחבל הינו חלק מהעם הפלסטיני, מקבל כספים מהרשות הפלסטינית באופן קבוע ואף ביצע פעילות טרור כנגדנו, הוא גם צריך לעבור לגור שם, אין לו מה לחפש במדינת ישראל והוא אינו חלק מהמדינה הזו".

חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) כתבה בתגובה כי היא "מברכת על החלטת סיעת יש עתיד להצטרף כיוזמת להצעת החוק", והוסיפה כי "מדובר בהחלטה צפויה ומובנת-מאליה, גם לאור העובדה שרבים מחברי הסיעה חתמו בעבר על הצעת החוק, וגם לנוכח הקונצנזוס הלאומי הרחב סביבה".