עולה להתקפה: חבר הכנסת צביקה פוגל (עוצמה יהודית) הגיב הערב (שלישי) לדבריו מעוררי הסערה של חבר הכנסת לשעבר יאיר גולן, ואמר בראיון בכאן 11: "צריך לעצור עכשיו את גנץ ולפיד על בגידה במולדת". עוד הוסיף כי "ראשי מפלגות האופוזיציה, יחד עם משה יעלון ויאיר גולן, הם "האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע, הם מדברים על מלחמה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בפתח הראיון פוגל טען כי בנושא האכיפה המשטרתית נגד המפגינים: "מה שכולנו שמענו זה מה שיקרה". הוא הסביר: "אכיפה שוויונית בכל מקום שבו מאושרת להתקיים הפגנה, כולם יזכו לאותו היחס. זאת אומרת שבכל מקום בו יופר התנאי שניתן לקיומה של אותה הפגנה, לא חשוב מי מפר אותו - הוא ייאלץ להיאסר כדי לאפשר לציבור לקיים שגרת חיים נורמלית. ההפגנה נועדה להביע משהו - לא לשבש את חיינו".

כשנשאל פוגל האם נראה בעתיד אנשים נעצרים על הנפת דגל מסוים, הוא השיב: "בחצי יממה האחרונה אני מזהה פה תהליך מסוכן מאוד של ארבעה נהגים שנוהגים באוטובוס, לאף אחד מהם אין רישיון נהיגה על האוטובוס, הם איבדו את הברקסים והם עומדים להתרסק עלינו. הם ממרידים את העם, לא מכירים בתוצאות הבחירות ורוצים להוציא את האנשים לרחובות. הם עושים את כל מה שאסור".

הוא הדגיש: "אני מדבר על אנשים מאוד בכירים, על שני רמטכ"לים - בוגי יעלון ובני גנץ, על אלוף הזוי אחד ששמו יאיר גולן, ועל ראש ממשלה אחד שנקלע למקום במקרה, אבל גם הוא נוהג באוטובוס בחוסר אחריות - ווקוראים לו יאיר לפיד. זה מטורף. את הארבעה האלה צריך לעצור עכשיו. הם האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע, לא הפגנה, לא דגלים, לא שום דבר אחר. הם מדברים עכשיו על מלחמה. אני חשבתי שאני יריב פוליטי, פתאום אני מבין שאני אויב".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אני לא רוצה להילחם חזרה, אני רוצה לעצור את זה". הוא קרא: "תירגעו, אנחנו שמונה ימים במשילות, קחו מים קרים, קחו אוויר, אנחנו ננשנה את המציאות הבלתי שפויה שאתם, הארבעה האלה, הבאתם למדינת ישראל".

הוא סיכם: "כל מי שפוגע בזכות להפגין פועל נגד החוק, הוא לא יקבל ממני שום עידוד ושום מחיאות כפיים. הזכות להפגין היא זכות יסוד, אבל בתוך הזכות הזאת, בואו נשמור על איזשהו איפוק, לא נשנה את הכללים של הפגנה למלחמה - כי זה מה שאנחנו הולכים לעשות עכשיו, ומזה אני חרד יותר מהכל. ועוד לא הזכרתי את החבר'ה האחרים שמלבים את האש הלא נורמלית שיכול להיות שתפרוץ, ואף אחד לא ידע לעצור אותה".

יאיר לפיד, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יאיר לפיד, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר למורשת עמיחי אליהו גיבה את פוגל וצייץ: "אני לא מבין איך כולנו לא צועקים את זעקת הכאב של חברי תא"ל במיל' ח"כ צביקה פוגל. יש מי שמעלה על סדר היום הציבורי מלחמת אחים (אהרון ברק, לפיד ועוד) יש מי שפורם את הבסיס האזרחי שמאחד אותנו וכולנו שותקים!".

הוא הוסיף כי "בימים האחרונים אני פועל ומקיים שיחות עם גורמים רבים ועושה הכל במטרה להביא לקיומו של דו שיח מכובד ומכבד, בתקווה להגיע להבנות רחבות ככל שניתן. אני פונה אליכם נבחרי הציבור ואזרחי ישראל מכל הקשת הציבורית והפוליטית – גלו איפוק ואחריות. עלינו להרגיע את הרוחות ולהוריד את הלהבות. אין לנו ארץ אחרת".

סגן השר במשרד רה"מ אלמוג כהן אמר בריאיון לרשת 13: "אם לפיד וגנץ לא יפסיקו עם השיסוי, ההסתה והרצון לשפוך דם ברחובות ישראל - הם ייעצרו עם אזיקים". 

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לדבריו של ח"כ צביקה פוגל, ומסר: "ככה מתרסקת דמוקרטיה, ביום אחד. בן גביר אומר שיפעילו מכת"זיות נגד המפגינים שלנו, ח״כ פוגל אומר שצריך לעצור את בני גנץ ואותי ולזרוק אותנו לכלא על בגידה כי דיברנו נגד הממשלה ובבאר שבע מנסים לדרוס סטודנטים שלנו כי הם מפגינים ומשתמשים בזכותם לחופש הביטוי. אנחנו לא ניתן שיידרסו אותנו, אנחנו לא ניתן שיידרסו את המדינה האהובה שלנו".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. באדיבות עידו רימון

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב גם כן לדברי פוגל, קרא לנתניהו, ואמר: ״נתניהו, מדינת ישראל צריכה הסכמות רחבות ולא את המשך השיסוי, ההסתה והפלגנות. ‏הפעולות שלך המוכוונות למול הגנה על זכויות הפרט ומול היסודות הדמוקרטיים הבסיסיים -מחלחלות לפעולות בשטח. אני קורא לך לגנות את תקיפת המפגינים ואת ההתבטאויות הקשות ולפעול לאיחוי הקרעים בעם ולא לליבוי שלהם. אני קורא לכל מי שהדמוקרטיה הישראלית חשובה לו להמשיך להיאבק עליה בכל הדרכים החוקיות והדמוקרטיות. נעשה זאת בלי אלימות והסתה אך ללא מורא!״.

משה (בוגי) יעלון התייחס לדבריו של פוגל בכאן 11, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הקריאה למעצר 'מתנגדי משטר' מגיעה מוקדם מן הצפוי. מדינה בסחרור, בגלל נאשם שהמדינה מאשימה אותו בשחיתות, ומאפשר למורשעים וחשודים בעבירות ביטחוניות ופליליות, לנהל את המדינה. אדלשטיין, ברקת, גלנט ודיכטר, עצרו את הטירוף".

הרמטכ״ל לשעבר, חבר הכנסת גדי איזנקוט, קרא לנתניהו לגנות את המסר: "קואליציה שקוראת למעצר של ראשי האופוזציה הוא דבר בלתי מקובל במדינה דמוקרטית".

יאיא פינק, לשעבר מנכ''ל תנועת דרכנו, הודיע: "מגיש כעת תלונה למשטרה נגד חבר הכנסת צביקה פוגל על הסתה. לקרוא למנהיגים פוליטים בוגדים ומסוכנים למולדת זה התרת דמים. מעניין האם שר המשטרה הפוליטית יאפשר לפתוח בחקירה מולם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב לסערה ולחילופי ההאשמות ואמר: "ערכי מגילת העצמאות הם המצפן של מדינתנו - לא אתן לפגוע בהם. זו תקופה רגישה ונפיצה בציבוריות הישראלית. אני ער לקולות הנשמעים מכאן ומכאן, ולכל הכאבים, הדאגות והחרדות. זה לא נעלם מעיני ומעסיק אותי ללא הפסקה".

בשיחה עם הנשיא הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לסערה ואמר: "במדינה דמוקרטית לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, כפי שלא קוראים לשרי הממשלה נאצים, לממשלה יהודית 'הרייך השלישי' ולאזרחים לצאת למרי אזרחי". 

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף הגיב גם כן: "מציע לכולם להירגע. לגנץ - לא לאיים במלחמת אחים. ללפיד - לא לאיים שזה יגמר בדם. ליאיר גולן - לא לאיים במרי על דמוקרטיה נבחרת (את הגירוש הנורא מגוש קטיף עברנו בלי למרוד). למפגיני השמאל - לגנוז את דגלי הטרור והסמלים הנאצים. ולאחיי בימין, בואו נרגיע ולא ניפול לפרובוקציות מהצד השני".