הפעיל החברתי אלדד יניב התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM, והתייחס לרפורמה הצפויה בזירה המשפטית בעקבות תוכניתו של השר לוין, וההפגנות בעקבותיה.

לאחר ההפגנות האלימות: בן גביר קיים דיון עם המפכ"ל | כל הפרטים
בארה"ב מוטרדים מהתוכנית של יריב לוין ומשגרים מסר עדין לממשלת ישראל

"אני חושב שיש חוסר הבנה של הרבה אנשים במחנה שלי מהי דמוקרטיה", אמר בפתח דבריו, "כשממשלה נבחרת מותר לה לשנות סדרי בראשית, זה המנדט שלה. אנחנו התרגלנו הרבה שנים, נניח בגין, רבין ושרון שינו סדרי עולם. אנחנו התרגלנו לממשלות שלא משנות סדרי עולם. הממשלה הזאת נבחרה עם מנדט ברור, אני לא אוהב את זה, אני לא תומך בכל התוכנית של יריב לוין כמו שהיא. אני בעד מאוד רפורמה במערכת המשפט, כשאמון הציבור במערכת המשפט הוא 30 אחוז, זה קץ הדמוקרטיה, כי אם אין אמון במערכת המשפט".

"יש דברים שהיו נהוגים במדינת ישראל עד אמצע שנות ה־90, בפסק דין בנק המזרחי שהיה פסק דין שבו אהרן ברק הוביל החלטה שנויה במחלקות", הוסיף, "גדולי המשפטנים במדינת ישראל, לא פחות מברק, כמו לנדוי כמו גביזון כמו פרופסור שמעון שטרית שכתב על זה ספר שלם, הם שנים אומרים שחייבת להיות רפורמה. כל פסקי הדין האלה שאומרים 'נתנו זכויות ללהט"בים, נתנו זכויות לנשים', פסק דין אליס מילר, זה קורה בלי עילת הסבירות של ברק, בג"ץ ימשיך לפסוק כי תמיד בג"ץ יתערב בהחלטה שהתקבלה בגזענות בחוסר סבירות, באפליה ובהדרה". 

"אם תהיה פגיעה בדמוקרטיה, לפני שאתה תצא לרחוב, אראל סג"ל יצא לרחוב, כי אני ואראל סג"ל רבנו ולא דיברנו והראשון שצייץ בעדי כשאני נעצרתי בהפגנות נגד נתניהו זה היה אראל סג"ל, לפני כל שמאלני אחר", ציין יניב.

לאחר מכן אמר: "בגין לא אמר 'אתם גורמים למלחמת אחים', הוא אמר 'לא תהיה מלחמת אחים לעולם ועד, לא משנה באיזה מצב, לא תהיה מלחמת אחים'. זה מה שאני רוצה לשמוע מגנץ, זה מה שאני רוצה לשמוע מיאיר גולן, מרי אזרחי הוא לא חוקי, אין מרי אזרחי חוקי - הוא לא אלים אבל הוא לא חוקי. יש הבדל בין לחסום בהפגנה כביש רבע שעה - עשרים דקות וללכת עד הקצה, לבין לחסום דרכים כמו ש'זו ארצנו' עשו, מה שהם עשו זה מרי אזרחי, זה לא חוקי, הם ישבו בכלא על זה".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM